Hármas egyensúly elérésére törekszik a korábbiaknál is szélesebb feladatkörében Bíró Viktor. Az eddig is több országért felelős vezetőt cége – a számítástechnikai piacon a szünetmentes áramforrásairól ismert American Power Conversion (APC) – a közelmúltban egy még nagyobb, európai területet lefedő vezetői posztra emelte.
A hármas egyensúly: önmagunk, a család és a munka – sorolja. Bármely területen megbillen az egyensúly, az a többinél is gondot okozhat. Ha valaki túl sokat dolgozik, az jót tehet az egójának és a cégnek, de károsan hat a családi életére. Ha túlságosan lekötik a családi ügyek, nyilván nem teljesít eredményesen a munkában, ha viszont csak önmagára figyel, háttérbe szorul mind a munka, mind a család érdeke.
Szerinte azonban mindenkiben van egy egészséges karriervágy, szeretné megmutatni, mit ér, kipróbálni magát, valakivé válni. Ő maga közel egy évtizede van a cégnél, szeret teljesíteni, szereti a tervszámokat „hozni”. Úgy gondolja, emiatt látták meg benne a lehetőséget.
A kinevezéseknél a cég a többi vezető, a beosztottak, sőt a partnercégek vezetőinek véleményét is kikéri. Szerinte meg kellene kérdezni a családot is. Ő maga minden egyes karrierlépcsője előtt kikéri a felesége véleményét: vállalják-e a kihívást, vagy sem, mert úgy gondolja, egy ilyen feladat nemcsak rá ró nagyobb terhet, hanem a családra is, amelyre egyébként mint a saját szünetmentes áramforrására tekint.
Mostani posztját azért tartja különösen izgalmasnak, mert ez már nem csupán egy értékesítési pozíció, hanem jóval több, itt magas szintű menedzsmenti ismeretre van szükség. Olyan csapatot kell felépíteni, amely magáénak érzi a vezető által megfogalmazott célokat. Ha hatékony a vezető mögött álló stáb, akkor könnyű a döntéseket meghozni, ha nem, akkor van szükség erős, következetes menedzsmentre.
Az informatikai vezetők közül sokan szeretik a nagy nyilvánosságot, van, aki ezt egyenesen küldetésnek tartja, az ágazat minél szélesebb körben való megismertetése céljából. Kérdésünkre, hogy őt miért nem látjuk ebben a körben, így válaszol:
„A nyilvánossággal kapcsolatban két szempontot veszünk figyelembe a cégnél. Az egyik, hogy a helyi működésünk üzleti partnereken keresztül valósul meg, az értékesítésben inkább közvetett szerepünk van. Más oldalról pedig olyan nézőpontot képviselünk, amelyben ugyan nagy fontosságot tulajdonítunk a szakmai nyilvánosságnak, de meggyőződésünk, hogy nem csak a szakmai szervezetek által nyújtott előny révén érhetők el az üzleti célok.”
A hármas szám a magánszférájában is előbukkan, éppen ennyi fiúgyermeke van, akikkel igyekszik minél több időt együtt tölteni, de úgy véli, az ego sem szorulhat teljesen háttérbe. Ennek karbantartásában a jóga mellett a horgászat segíti. A kapásjelzőre összpontosítás meditáció és vadászszenvedély is egyben. Az előbbi azért, mert kizár minden más gondolatot, vagyis tehermentesíti az agyat az állandóan röpködő gondolatoktól, az utóbbi pedig azért, mert minél nagyobb fogásra ösztönöz.
Az American Power Conversion olyan termékeket és szolgáltatásokat kínál otthoni felhasználók és cégek részére, amelyek az elektronikai berendezések és a hálózat rendelkezésre állását és teljesítményét javítják.
Az amerikai cég 1996-ban nyitotta meg magyarországi képviseleti irodáját, amely jelenleg 17 alkalmazottat foglalkoztat.
Bíró Viktor (39)
1991-ben végez villa-
mosipari mérnökként 1994-ben a BKE-n diplomázik
1991–1992: az Ecodata Kft.-nél csoportvezető
1992–1997:
a Professzionál Kft.-nél
értékesítési és marketingigazgató
1997–1999: APC, district manager
1999–2004: APC, délkelet-európai country manager
2004–2006: APC,
kelet-közép-európai country manager
2006 májusától délkelet-európai regionális menedzser
Az American Power Conversion olyan termékeket és szolgáltatásokat kínál otthoni felhasználók és cégek részére, amelyek az elektronikai berendezések és a hálózat rendelkezésre állását és teljesítményét javítják.
Az amerikai cég 1996-ban nyitotta meg magyarországi képviseleti irodáját, amely jelenleg 17 alkalmazottat foglalkoztat.
Bíró Viktor (39)
1991-ben végez villa-
mosipari mérnökként 1994-ben a BKE-n diplomázik
1991–1992: az Ecodata Kft.-nél csoportvezető
1992–1997:
a Professzionál Kft.-nél
értékesítési és marketingigazgató
1997–1999: APC, district manager
1999–2004: APC, délkelet-európai country manager
2004–2006: APC,
kelet-közép-európai country manager
2006 májusától délkelet-európai regionális menedzser-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.