Ahogy a reklámszakmában az ügyfél, a lemezkiadásban a vásárló, úgy a rádiózásban a hallgató a legfontosabb – vallja Heal Edina, aki október 1-je óta a Sláger Rádió vezérigazgatója.
Kinevezése lényegében a kialakult helyzetet rögzíti: Barbara Brill korábbi elnök-vezérigazgató – aki az elnöki posztot megtartja, és a jövőben az amerikai anyacég, az Emmis európai érdekeltségeit irányítja – az elmúlt két évben folyamatosan újabb és újabb feladatokat bízott rá, így a vezérigazgatói teendőket már hónapok óta ő látta el.
Karrierje együtt indult a magyar piacgazdasággal: a Vendéglátó-ipari Főiskola befejezése után, 1990-ben a reklámiparban kezdett dolgozni: az Ogilvy and Mathernél, a DDB Needhamnél és a McCann-nél ügyfélkapcsolati menedzser, a McCann-nél utóbb üzletfejlesztési igazgató volt.
Az accountok a hősi időkben lényegében a marketingigazgatói feladatokat látták el – idézi fel a húzós munkanapokat és a szintén munkával ünnepelt hétvégéket –, így többek között ők bonyolították le a cégek médiavásárlásait is. Ezeket a tapasztalatait immár a tárgyalóasztal másik oldalán, a magyarországi elektronikus média egyik vezető eladójaként kamatoztatja. A kilencvenes évek közepén váltott: 1995–96-ban a fontainebleau-i (Franciaország) Insead MBA-képzésén vett részt (itt ismerkedett meg későbbi férjével, akinek fel is vette a nevét), majd a lemeziparban helyezkedett el. Az Island Records londoni központjában dolgozott, majd a Polygram Hungary marketingigazgatója volt.
Az ezredfordulón az EMI-hoz igazolt, ahol ügyvezető igazgató lett: ő fedezte fel a Unitedet, a Zanzibárt és Sterbinszkyt, Ákost ő szerződtette át, a Republicot pedig ő csábította vissza az EMI-hoz. Fia születése után saját kérésére a londoni központba került, ahol projektmenedzserként dolgozott. A tervek bemutatása után három héttel azonban távozott az EMI vezérigazgatója, utódja pedig kétezer fős leépítéssel tette le a névjegyét.
A lemezkiadói munka egyik fő tanulsága, hogy a celebritásokkal nem lehet úgy tárgyalni, mint a közönséges halandókkal; ezt a magyar médiában még sokaknak meg kell tanulniuk – véli Heal Edina.
A művészi véna belőle sem hiányzik: eredetileg a Szépművészeti Főiskolára készült, az EMI-tól való távozása után Londonban alapított, gyerekcipők tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozó cégénél, a Cipello Ltd.-nél pedig a kreatív munkából is kivette a részét. A reklám- és a lemeziparban egyaránt a marketingszemléletet tartja fontosnak: meggyőződése, hogy az ügyfélnek és a vásárlóközönségnek egyaránt azt kell adni, amire szüksége van – és ez nincs másképp a Sláger Rádiónál sem, amelynek a felkérésére Londonból költözött haza, 2005 elején. Heal Edina szerint a kereskedelmi rádiók a térségben nagyobb bővülési potenciállal számolhatnak, mint az USA-ban vagy Nyugat-Európában.
Heal Edina (39): Szabadidejét legszívesebben két – hat-, illetve hároméves – gyermekével tölti, akiknek, amikor csak lehet, az alkotás élményét próbálja átadni. A lemeziparban minden stílus élvezetét megtanulta; kedvencei közül a példaképnek is tekintett Tina Turnert emeli ki, akivel londoni éveiben személyesen is találkozott.
Heal Edina (39): Szabadidejét legszívesebben két – hat-, illetve hároméves – gyermekével tölti, akiknek, amikor csak lehet, az alkotás élményét próbálja átadni. A lemeziparban minden stílus élvezetét megtanulta; kedvencei közül a példaképnek is tekintett Tina Turnert emeli ki, akivel londoni éveiben személyesen is találkozott.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.