Ma tárgyalja az Európai Parlament kulturális bizottsága, valamint az illetékes miniszteri tanács a televíziós hirdetési rendszer liberalizálására vonatkozó javaslatokat. Ezek közül leginkább a bújtatott reklámok engedélyezésének kérdése került a középpontba. Az ún. termékelhelyezés azt tenné lehetővé, hogy a különböző műsorokban, filmekben felismerhető márkatermékek, szolgáltatások bukkannak fel.
Az Európai Bizottság illetékes biztosa, Viviane Reding szerint a digitális korszak beköszönte miatt van szükség a reklámszabályok lazítására, ugyanis a termékelhelyezés révén a hagyományos tévécsatornák komoly bevételi forrásokhoz jutnának, amelyre égető szükségük lenne az új riválisokkal, mint például az internet-alapú tévével szemben a reklámpénzekért folytatott versenyben. A liberalizációval egyben az amerikai és európai produkciók közötti egyenlőtlenséget is orvosolnák: az USA-ban már bevett gyakorlat ugyanis komoly összegekhez (tavaly például 1,5 milliárd dollárhoz) juttatja a tengerentúli médiát.
Mindamellett Brüszszel a bújtatott reklámok használatára vonatkozóan csak közösségi minimumszabályokat (például figyelmeztető feliratokat a reklámok megjelenésekor) kívánna bevezetni a mostani ex-lex helyzet orvoslására, hiszen jelenleg is láthatók az európai tévékben olyan mozi-, illetve amerikai, sőt európai készítésű tévéfilmek, amelyek tele vannak rejtett reklámmal. Elég csak a James Bond-filmekben felbukkanó luxusautókra gondolni. TarG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.