Hoványi Sándor
Az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese
Szolgáltatások
„A tapasztalatok alapján elmondható, hogy az ügyfelek az idén még megfontoltabban, körültekintőbben választottak biztosítót, mivel ma már jellemzően nemcsak az árat nézik, de a mögöttük lévő szolgáltatásokat és azok színvonalát is. Ez nagyon fontos, hiszen választásuk eredménye csak akkor derül ki, amikor egy káresemény miatt a preferált biztosítónak a károkért helyt kell állnia. Még mindig jellemző azonban a hazai piacon, hogy félreértések keringenek a köztudatban a kötelező biztosításról általában, és az egyes biztosítók konkrét kínálatával kapcsolatban is. Ennek tükrében tudatosítani kell az ügyfelekben: mindenekelőtt az ő érdekük, hogy minél alaposabban tájékozódjanak a piacon, és számukra a legmegfelelőbb szolgáltatást nyújtó társasággal kössék meg szerződésüket.”
Jákfalvi Zoltán
A Generali-Providencia gépjármű-biztosítási osztályvezetője
Kisebb szórás
„A 2007. évi kgfb-díjak elemzésekor megállapítható, hogy az egyes biztosítók díjszínvonala között a szórás az előző évekhez képest jelentősen csökkent. Ennek megfelelően azt tapasztaltuk, hogy a biztosítót váltó ügyfelek száma a jelenlegi átkötési időszakban szintén nem érte el a tavalyi szintet. Természetesen ez a hatás jelentkezett az egyes biztosítók újonnan kötött szerződéseinél is, így többek között a Generali is csak újabb csatornák bevezetésével tudta növelni új kgfb-ügyfelei számát. Az idei év tanulsága a jövőre vonatkozóan emellett az, hogy az egyes biztosítók egyre kevésbé tudnak az éves terv teljesítése során az átváltási szezon alkalmával elért üzleti eredményeikre támaszkodni, így a jövőben inkább az évközi kötések teljesítménye lesz a meghatározó a tervezésben.”
Csermely Tibor
Az Uniqa Biztosító gépjármű-biztosításért felelős vezetője
Kiegyenlítettség
„Ahogy a kampány kezdetén várni lehetett, a biztosítók tarifái még összetettebbek lettek, e tendencia vélhetően a 2008-as tarifákban is folytatódik majd. Az első pár hét értékesítési adatai alapján az látszik, hogy az idei kampánynak nincs ,nagy nyertese’ és ,nagy vesztese’ sem. Sokkal kiegyenlítettebben oszlanak el a felmondott, illetve újonnan kötött szerződések a társaságok között, mint tavaly, amikor egy-két biztosítóhoz ,vándorolt’ a szolgáltatót váltók jelentős hányada. Az idei év tanulsága volt az is, hogy a biztosítóknak legalább annyira célszerű figyelni meglévő ügyfeleikre, azok díjérzékenységére, mint az új szerződőkre. Ezért a meglévő ügyfeleket is a mindenkori piaci körülményeket figyelembe vevő, versenyképes feltételekkel lehetett eredményesen megtartani.”
Papp Lajos
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke
Bonyolultság
„Egyrészt általánosságban elmondható, hogy a kgfb-díjtarifák tovább bonyolódtak. Az egyre újabb és rafináltabb kedvezmények is azt jelzik, hogy tovább élesedik a verseny a biztosítók között az új ügyfelek megszerzéséért. A MÁV és a TIR körüli bizonytalanság miatt az idén egyértelműen felértékelődött a biztosítási alkuszok szerepe is, azaz mind a tájékoztatásban, mind a szerződéskötésekben egyre nagyobb feladat hárult a piac független szakértőire. Az idei évben a hangsúly leginkább az új ügyfelek megszerzésén volt, ám középtávon a biztosítóknak elemi érdeke lesz, hogy a meglévő ügyfeleik megtartására is fokozottabban koncentráljanak. Ennek érdekében a zökkenőmentes ügyintézés és kárrendezés mellett biztosítaniuk kell azt is, hogy a hűség az ügyfelek számára kifizetődő legyen.”
Binder István
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője
Nehéz eligazodás
„Öröm, hogy a két évvel korábbi helyzethez képest az idén nem volt olyan kirívó szabálytalanság, amely miatt a PSZÁF-nak intézkedni kellett volna, netán bírságot kiszabnia. A 2007. évi díjtarifák szélesebb körű és jelentősebb különbségeket tartalmazhatnak a kedvezmények körét illetően, ugyanakkor a bő százféle tarifálási szempont meg is nehezítette az ügyfelek számára az eligazodást. Egyre több biztosító ismeri fel, hogy a díj mértéke mellett a szolgáltatás minősége is számít. Így érdeke a gyors, minőségi szolgáltatásnyújtás, az, hogy ügyfélszolgálata, munkatársai mindig elérhetők legyenek, a kárt a jogszabályoknak és a szerződés feltételeinek megfelelően, minél gyorsabban rendezze. Az egyre éleződő piaci versenyben minden bizonnyal így lehet hosszú távon is megtartani az ügyfeleket.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.