Melyek a kgfb-felmondási szezon fő tapasztalatai?
Hoványi Sándor
Az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese
Szolgáltatások
„A tapasztalatok alapján elmondható, hogy az ügyfelek az idén még megfontoltabban, körültekintőbben választottak biztosítót, mivel ma már jellemzően nemcsak az árat nézik, de a mögöttük lévő szolgáltatásokat és azok színvonalát is. Ez nagyon fontos, hiszen választásuk eredménye csak akkor derül ki, amikor egy káresemény miatt a preferált biztosítónak a károkért helyt kell állnia. Még mindig jellemző azonban a hazai piacon, hogy félreértések keringenek a köztudatban a kötelező biztosításról általában, és az egyes biztosítók konkrét kínálatával kapcsolatban is. Ennek tükrében tudatosítani kell az ügyfelekben: mindenekelőtt az ő érdekük, hogy minél alaposabban tájékozódjanak a piacon, és számukra a legmegfelelőbb szolgáltatást nyújtó társasággal kössék meg szerződésüket.”
Jákfalvi Zoltán
A Generali-Providencia gépjármű-biztosítási osztályvezetője
Kisebb szórás
„A 2007. évi kgfb-díjak elemzésekor megállapítható, hogy az egyes biztosítók díjszínvonala között a szórás az előző évekhez képest jelentősen csökkent. Ennek megfelelően azt tapasztaltuk, hogy a biztosítót váltó ügyfelek száma a jelenlegi átkötési időszakban szintén nem érte el a tavalyi szintet. Természetesen ez a hatás jelentkezett az egyes biztosítók újonnan kötött szerződéseinél is, így többek között a Generali is csak újabb csatornák bevezetésével tudta növelni új kgfb-ügyfelei számát. Az idei év tanulsága a jövőre vonatkozóan emellett az, hogy az egyes biztosítók egyre kevésbé tudnak az éves terv teljesítése során az átváltási szezon alkalmával elért üzleti eredményeikre támaszkodni, így a jövőben inkább az évközi kötések teljesítménye lesz a meghatározó a tervezésben.”
Csermely Tibor
Az Uniqa Biztosító gépjármű-biztosításért felelős vezetője
Kiegyenlítettség
„Ahogy a kampány kezdetén várni lehetett, a biztosítók tarifái még összetettebbek lettek, e tendencia vélhetően a 2008-as tarifákban is folytatódik majd. Az első pár hét értékesítési adatai alapján az látszik, hogy az idei kampánynak nincs ,nagy nyertese’ és ,nagy vesztese’ sem. Sokkal kiegyenlítettebben oszlanak el a felmondott, illetve újonnan kötött szerződések a társaságok között, mint tavaly, amikor egy-két biztosítóhoz ,vándorolt’ a szolgáltatót váltók jelentős hányada. Az idei év tanulsága volt az is, hogy a biztosítóknak legalább annyira célszerű figyelni meglévő ügyfeleikre, azok díjérzékenységére, mint az új szerződőkre. Ezért a meglévő ügyfeleket is a mindenkori piaci körülményeket figyelembe vevő, versenyképes feltételekkel lehetett eredményesen megtartani.”
Papp Lajos
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke
Bonyolultság
„Egyrészt általánosságban elmondható, hogy a kgfb-díjtarifák tovább bonyolódtak. Az egyre újabb és rafináltabb kedvezmények is azt jelzik, hogy tovább élesedik a verseny a biztosítók között az új ügyfelek megszerzéséért. A MÁV és a TIR körüli bizonytalanság miatt az idén egyértelműen felértékelődött a biztosítási alkuszok szerepe is, azaz mind a tájékoztatásban, mind a szerződéskötésekben egyre nagyobb feladat hárult a piac független szakértőire. Az idei évben a hangsúly leginkább az új ügyfelek megszerzésén volt, ám középtávon a biztosítóknak elemi érdeke lesz, hogy a meglévő ügyfeleik megtartására is fokozottabban koncentráljanak. Ennek érdekében a zökkenőmentes ügyintézés és kárrendezés mellett biztosítaniuk kell azt is, hogy a hűség az ügyfelek számára kifizetődő legyen.”
Binder István
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője
Nehéz eligazodás
„Öröm, hogy a két évvel korábbi helyzethez képest az idén nem volt olyan kirívó szabálytalanság, amely miatt a PSZÁF-nak intézkedni kellett volna, netán bírságot kiszabnia. A 2007. évi díjtarifák szélesebb körű és jelentősebb különbségeket tartalmazhatnak a kedvezmények körét illetően, ugyanakkor a bő százféle tarifálási szempont meg is nehezítette az ügyfelek számára az eligazodást. Egyre több biztosító ismeri fel, hogy a díj mértéke mellett a szolgáltatás minősége is számít. Így érdeke a gyors, minőségi szolgáltatásnyújtás, az, hogy ügyfélszolgálata, munkatársai mindig elérhetők legyenek, a kárt a jogszabályoknak és a szerződés feltételeinek megfelelően, minél gyorsabban rendezze. Az egyre éleződő piaci versenyben minden bizonnyal így lehet hosszú távon is megtartani az ügyfeleket.”







