BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A világot járt médiaszakember

2007.01.22., hétfő 00:00

A média szinte minden területén dolgozott már, a leghoszszabb időt azonban TV2-nél tölti Várdy Zoltán kereskedelmi igazgató, akit a csatorna anyacége nemrég elnökhelyettessé nevezett ki. Az USA-ban felnőtt Várdy történelemből szerez BA-fokozatot a New York-i Cornell Egyetemen, de már a tanulóévek alatt is a média elkötelezettje: főszerkesztője az egyetemi lapnak, emellett a Reuters, majd a The Wall Street Journal tudósítójaként is dolgozik. 1993-ban érkezik Magyarországra mint a Ringier alapítója; főszerkesztője és kiadóigazgatója a KÁPÉ üzleti hetilapnak, de szerepet vállal a Blikk indulásában is. Mindezt huszonhárom évesen: a döntő állásinterjún tart is attól, hogy a kora felől találnak érdeklődni – a kellemetlen kérdés szerencsére elmarad, kinevezésére a legmagasabb szinten is rábólintanak.

1995-ben Londonba települ, ahol másfél évig a USA Today International nemzetközi marketingvezetője, majd az első televíziós állás következik: a Turner Broadcasting kelet-közép-európai üzletfejlesztési vezetőjeként – többek között – a Cartoon Network honosításában is közreműködik. Az újabb váltás 1998-ban, a kalandok évében következik: feleségével együtt Los Angelesbe költözik, ahol a CBS értékesítési alelnöke lesz.

A dotcom boom sem hagyja érintetlenül: 2000-ben a bátyjával internetes vállalkozást indít, ifjúsági portálokat működtetnek Kelet-Közép-Európában, ezeket később még idejében eladják. Egy érdekes párhuzam: a Vianovo.hut akkor alapították, amikor a Yahoo! részvényárfolyama történelmi csúcson állt, és akkor adták el, amikor a mélypontra süllyedt. (David Filo és Jerry Yang feltehetően azóta is figyeli, mire készül a magyar vetélytárs…)

2002-ben tér vissza televízióhoz: Kereszty Gábor után három hónappal, 2002-ben érkezik a TV2-höz, és „válságmenedzserként” is bizonyít: néhány hónap alatt átalakítja a csatorna értékesítési rendszerét. Az eredmény magáért beszél, a TV2 bevételei azóta átlagosan évi 11 százalékkal növekednek. Munkáját a tulajdonosok is elismerik: az SBS 2006 végén a 9 országban 18 kereskedelmi csatornát működtető csoport értékesítésért felelős alelnökévé nevezi ki. A TV2-nél betöltött pozícióját is megtartja, székhelye pedig továbbra is Budapest marad.

A közelgő digitalizációt Várdy Zoltán inkább lehetőségnek, mint fenyegetésnek tekinti. Véleménye szerint az új rendszerben a tartalomtulajdonosok – köztük a TV2 – járnak igazán jól, bár hozzáteszi: dőreség lenne arra számítani, hogy a jelenlegi helyzet számos előnyét élvező két nagy csatorna teljes mellbedobással áll ki az átállás mellett. A reklámokról szólva az igazgató az alternatív és integrált felületek növekvő súlyát emeli ki. Ezt jelzi, hogy a TV2 forgalmának a nem spot jellegű bevételek 2002-ben a 7,5 , tavaly már a 13 százalékát adták.



VÁRDY ZOLTÁN

Az amerikai–magyar állampolgárságú, harminchat éves kereskedelmi igazgató szabadidejében legszívesebben gitározik, golfozik vagy egy fitneszteremben tartja magát karban.

Felesége, Várdy Lili is a médiában dolgozik: a Marquard Media marketing- és PR-igazgatója. Szofi Izabell nevű kislányuk kilenc hónapos.



Felesége, Várdy Lili is a médiában dolgozik: a Marquard Media marketing- és PR-igazgatója. Szofi Izabell nevű kislányuk kilenc hónapos. CÉG TV2. Magyarország egyik vezető kereskedelmi tévécsatornája, 2005-ben az egy évvel korábbit 13 százalékkal meghaladó, 25,4 milliárd forintos árbevétel mellett 1,93 milliárd forintos adózott eredményt ért el.

A csatorna tulajdonosa – a ProSiebenSat.1-hez hasonlóan – a KKR/ Permira befektetési csoport érdekeltségei közé tartozik.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.