A légi közlekedés liberalizációja az EU legeredményesebb piacfelszabadítási akciói közé tartozik. Talán túlságosan is jól sikerült. Az utasok ma a néhány évvel ezelőtti árak töredékéért juthatnak el egyik városból a másikba, így megháromszorozódott az unión belüli légi forgalom. Emiatt időnként elviselhetetlen zsúfoltsággal kénytelenek megbirkózni a repülőterek.
Az Európai Bizottság által szerdán közzéteendő repülőtéri javaslatcsomag egyik célja éppen a túlzsúfoltság enyhítése. Jacques Barrot illetékes biztos a regionális repülőterek használatának növelését ajánlja majd. Ennek Sármelléken és Debrecenben biztosan örülni fognak, de kérdés, valóban sikerül-e a forgalom egy részét átterelni a légnépszerűbb légikikötőkről.
A légitársaságok európai szövetsége mindenesetre máris jelezte, hogy elégedetlen a csomag eddig kiszivárgott tartalmával. No persze nem a túlzsúfoltság enyhítésére teendő lépésekkel, hanem azzal, ami a hírek szerint kimarad a javaslatok közül: a földi szolgáltatá-sok liberalizációjának továbbvitelével. A jegykezeléstől a poggyászszállításon át a gépen felszolgálandó ételek odaszállításáig terjedő földi kiszolgálás színvonala a légitársaságok szerint egyes országokban igen alacsony. Ezen szerintük csak a verseny erősítésével lehetne javítani. Barrot azonban szerdán csak egy jelentést tesz majd közzé a témában, liberalizációs javaslat helyett. Lehet, hogy attól fél, ennek a piacnak a felszabadítása is túl jól sikerülne? UGy
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.