Jönnek az időjósok
Az Európai Bizottság eddig finoman szólva nem volt híres arról, hogy ügyesen fel tudta volna használni a televíziót – vagy pláne a tévés személyiségek népszerűségét – főbb üzeneteinek kommunikálásában. Ki tudja, hátha egyszer ez is megváltozik. Jó jel mindenesetre, hogy péntekre példa nélküli kezdeményezéssel közkedvelt tévés meteorológusokat gyűjtenek öszsze Brüsszelbe mind a 27 tagállamból egy klímaváltozással foglalkozó rendezvényre. Ezzel is megpróbálják ráirányítani a figyelmet a globális felmelegedésre.
A bizottság tavaly nagy reklámkampányt indított Az éghajlatváltozás rajtad múlik címmel, amely elsősorban arra akarta rádöbbenteni az utca emberét, milyen egyszerű eszközökkel milyen sokat lehet tenni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Ez szintén ígéretes kezdeményezés volt a brüsszeli médiafóbia legyűrése irányában.
A bizottság azonban továbbra sem használja ki megfelelően a modern tömegkommunikációs lehetőségeket. A napokban például arról lehetett olvasni, hogy Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos egy hibrid Toyotára cseréli szolgálati Mercedesét. Fel sem merült azonban, hogy a többi biztos követné a példáját. Sőt, Dimasznak még védekeznie is kellett, hogy miért nem európai gyártású kocsit preferált. Egyelőre tehát maradnak a BMW-k, a Mercedesek, Peter Mandelsonnak pedig a Jaguar. Pedig a személyes példa kommunikációs szempontból különösen fontos lenne. UGy







