Hídverők
Nyolc pontot ugrott Fodor Gábor népszerűsége a Medián júliusi listáján, így megelőzte a mostanság igencsak jól teljesítő Orbán Viktort is, és a Gyurcsány-kormány legnépszerűbb miniszterévé vált. Az SZDSZ pártelnöki küzdelmében hajszállal alulmaradt politikus jó rajtot vett a környezetvédelmi tárca élén, a közvélemény pedig talán azt is díjazza, hogy Fodor képes megtalálni a hangot például a köztársasági elnökkel is, aki pedig nem rejti véka alá ellenérzéseit a jelenlegi koalíció politikájával szemben. S ez a hídépítő szerep még akkor is rokonszenves lehet a mai megosztott, ellenséges közéletben, ha azóta kiderült: a szelíd arcú miniszter is képes lesüllyedni egy szerencsétlen hajléktalan kommunikációs szintjére.
A hídépítés azonban nem csak átvitt értelemben folyt. A múlt héten adták át a Dunát átszelő Pentele hidat, augusztus 8-ától pedig megindul a forgalom az M7-esen épített kőröshegyi völgyhídon. Mindkettő csúcstartó bizonyos vonatkozásban, de míg az előbbi nem kavart botrányokat, utóbbi a pazarlás tankönyvi esete. Annak a példája, hogy a rosszul értelmezett partikuláris érdekek miképp kerekednek felül a tágabb közérdeken, és rónak felesleges pluszterheket az adófizetőkre. Ugyanakkor az állam felelősségére is rámutat, amely képtelen hatékony kisajátítási törvénnyel szolgálni a köz érdekeit. Sajnos úgy tűnik, ez utóbbi hídverés egyelőre inkább tükrözi a hazai közállapotokat, mint az átvitt értelmű. GCs







