BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Irány külföld

2008.02.13., szerda 00:00

Nem volt leányálom a 2007-es esztendő a hazai gyógyszergyártók számára. A magyarországi makrogazdasági és iparági környezet, illetve a hazai szabályozás változását a Richter és az Egis is megszenvedte. Bár a belföldi piac szűküléséből, illetve a vezető gyógyszergyártókra jellemző piacvesztésből eredő forgalomcsökkenést külföldön mindkét cég kompenzálni tudta, a nyereséget már jelentősen visszavetették az elvonások. Az Egis három hónapja jelentette be, hogy nyeresége a 2006/2007-es évben több mint a felével zuhant, míg a Richter tegnap 30 százalék fölötti eredménycsökkenésről számolt be.

Az idén minden bizonnyal jobb évet zárhat a két társaság, ugyanakkor bizonyos tendenciák 2008-ban is folytatódnak. A Richter és az Egis esetében egyaránt látszik, hogy a hazai viszonyok negatív változását követően egyértelműen az exportpiacokra koncentrálnak. Ezt bizonyítja az is, hogy az Egis tegnap – az új üzleti év első negyedére vonatkozóan – a magyarországi forgalom további eséséről számolt be, és mind a két vállalat összességében csökkenést prognosztizál a teljes esztendőre is.

Az eredmény az, hogy a hazai forgalom teljes értékesítésen belüli aránya és így a magyar piac súlya mind a két cég esetében csökken. Különösen megfigyelhető ez a Richternél, ahol ez az arány néhány éve még megközelítette a 30 százalékot, most azonban már csak 18, a Polpharma-akvizíció lezárását követően pedig biztosan 15 százalék alá esik.

A magyar gyógyszergyártók az olyan, számukra kevésbé kockázatos és dinamikusan bővülő piacok felé fordulnak, mint Oroszország, az egyéb FÁK-államok vagy éppen Lengyelország. A Richter számára előbbi már évek óta a legnagyobb nemzeti piacnak számít, megelőzve Magyarországot,

s a teljes FÁK-régió árbevétele hamarosan az Egis esetében is utoléri a belföldi értékesítést.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.