A kikötőt Kínára váltotta
Miután a múlt év végén megszűnt a rotterdami kikötő budapesti képviselete, amelyet 2001 óta hat ország regionális igazgatójaként vezetett, immár új feladatára összpontosít Pető Ernő. Kínával még rotterdami képviselőként ismerkedett meg és foglalkozott egyre többet, s így került kapcsolatba a ChinaChammel is, amelynek 2006 óta tagja. Két évre rá beválasztották az elnökségbe, elnöknek pedig a tavaly más megbízatása miatt lemondott elődje javasolta.
A kamara céljai között említi a kis- és középvállalkozások segítését az üzleti kapcsolatok kialakításában. „Kína olyan óriási, hogy nálunk nagyobb országok is eltévednek benne, nehéz megtalálni a megfelelő partnert” – mondja Pető Ernő. El kívánják érni azt is, hogy az ottani cégek Magyarországot használják kelet-közép-európai kereskedelmi és logisztikai központjuknak, így a korábbi kormányzati deklarációkból végre valóság válna. Keresik azokat a lehetőségeket is, amelyekkel meglévő adottságaink jelentősebb állami ráfordítások nélkül vonzóvá tehetők a kínaiak számára. „Tudatosítani kell, hogy hazánknak nem árut kell szállítani, hanem olyan technológiák átadásával szükséges a kínai piacra betörni, amelyekre a távoli országnak szüksége van” – teszi hozzá. Példaként említi a vízgazdálkodást, a megújuló energiát és az élelmiszer-gazdaságot. Ehhez a ChinaCham már az idén több kiállítást, árubemutatóval összekötött konferenciát szervez.
Az első, rövid távon mindkét ország számára sikereket hozó területnek a logisztikát tartja, amely régi és örök szerelme. Bár a szállítási főosztályvezető édesapa intelmei miatt pénzügyi pályán kezdett dolgozni, ezt rövid idő után, 1968-ban a szállítmányozóira cserélte. Sokat tanult főnökeitől szakmai és emberi tisztességből. Máig tisztelettel emlékszik vissza „tanítói” közül Fekete Jánosra és Mezei Gáborra. Szerencsésnek mondja magát, mert munkájában negyven éve azt csinálhatta, ami a hobbija is. Büszke arra, hogy szakmailag sok újat kezdhetett el, és mindig az állásajánlatok keresték meg őt.
Kínában először 2007-ben járt. Lenyűgözték az ottani méretek és a fejlődés. Az üzleti kapcsolat hozta meg a kínai kultúra iránti érdeklődését is. Tisztában van azzal, hogy az teljesen más világ, és csak akkor tudunk együttműködni, ha mindegyik fél elfogadja a másikat. Az új feladat megváltoztatta az életritmusát is. Későn fekvő ember volt, de a 7-8 órás időeltolódás miatt újabban sokszor hajnalban indul a napja. Energiájából reményei szerint jut arra is, hogy az eddigieknél többet tanítson, és még aktívabban vehessen részt a szakmai szervezetek munkájában. Imád vitorlázni, de nincs saját hajója, mert így mindig új vizeket, új tájakat tud felfedezni.
Névjegy
Pető Ernő (64)A Hungarocamionnál 1972–89 között különböző vezetői posztokat töltött be, majd a Masped Rt. kereskedelmi igazgatója lett, később a Mol Rt. logisztikai egységét irányította. A rotterdami kikötő budapesti képviseletét 2001-től a múlt év végéig regionális igazgatóként vezette. A BKIK Logisztikai Kollégiumának elnöke, a Magyar Logisztikai Egyesület elnökségi tagja. A ChinaCham elnöke.
ChinaCham Hungary
A Magyar–Kínai Gazdasági Kamara 2002-ben alakult, és ma már közhasznú egyesületként működik. Célja a két ország közötti kereskedelmi, gazdasági és kulturális kapcsolatok ápolása, valamint több mint száz tagjuk (elsősorban kis- és középvállalatok) üzleti lehetőségeinek segítése.
A Hungarocamionnál 1972–89 között különböző vezetői posztokat töltött be, majd a Masped Rt. kereskedelmi igazgatója lett, később a Mol Rt. logisztikai egységét irányította. A rotterdami kikötő budapesti képviseletét 2001-től a múlt év végéig regionális igazgatóként vezette. A BKIK Logisztikai Kollégiumának elnöke, a Magyar Logisztikai Egyesület elnökségi tagja. A ChinaCham elnöke.
ChinaCham Hungary
A Magyar–Kínai Gazdasági Kamara 2002-ben alakult, és ma már közhasznú egyesületként működik. Célja a két ország közötti kereskedelmi, gazdasági és kulturális kapcsolatok ápolása, valamint több mint száz tagjuk (elsősorban kis- és középvállalatok) üzleti lehetőségeinek segítése.-->







