Jól jár az ügyfél a kgfb-díj-hirdetés liberalizációjával?
„A jövőben a biztosítók egyrészt kedvezőbb és személyre szabottabb ajánlatokkal jelenhetnek meg, másrészt jelentősen csökken annak a kockázata is, hogy egy biztosító a rossz kalkuláció miatt bajba kerül, ami növeli az ügyfelek biztonságát is. Nem lesz nehezebb a tájékozódás ezután sem, hiszen a kalkulációhoz szükséges adatokat minden biztosító legalább két hónappal korábban meg kell hogy hirdesse. Van, aki szerint a verseny ellen hathat az új lehetőség, ám a biztosítók eddigi kommunikációs gyakorlata, a törvényben megmaradt indexdíj-értesítési előírások és az alkuszok által biztosított transzparencia garantálja, hogy a kötelezőpiaci verseny az ügyfelekért a jövőben sem fog csillapodni.”
Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója
Alkalmazkodás
„Az évközi díj módosításának köszönhetően kiegyensúlyozottabbá válik a biztosítók közötti árverseny. Másrészt az ügyfelek könnyebben megtalálhatják az igényeiknek megfelelő konstrukciókat, és itt nem feltétlenül csak magára a díjra kell gondolni. A változás természetesen alkalmazkodást igényel a biztosítóktól is. Az őszi kampány jelentősége fokozatosan csökken, mivel egyre kevesebb az olyan autós, akinek január 1-jei a biztosítási évfordulója. A liberalizációval kapcsolatosan az ügyfelek elsősorban azt fogják megtapasztalni: ha úgy döntenek, hogy biztosítót váltanak, akkor új szerződésüket csak az évfordulót megelőző 60 napon belül köthetik meg, ennél korábbi időpontban – a díjváltozás lehetősége miatt – nem.”
Papp Lászlóné, az Aegon gépjármű-biztosítási üzletág-igazgatója
Reakció
„A díjhirdetés liberalizációjával jól járnak az autósok, mert a biztosítók egész évben versenyeznek majd értük. Az évközi díjhirdetés rugalmasabb alkalmazkodást tesz lehetővé a változó ügyféligényekhez, a közlekedési szokásokhoz és az autópiac sajátosságaihoz. A biztosítók így folyamatosan reagálni tudnak az olyan gazdasági folyamatokra is, mint például a benzinárak változása. Ha például az emelkedő üzemanyagárak miatt az emberek kevesebbet használják gépkocsijukat, kevesebb a káreset is, így a biztosító év közben is dönthet úgy, kedvezőbb díjat ajánl. Mindemellett pedig a korábbinál sokkal célzottabb, szegmentáltabb ajánlatot tudunk majd adni egyes ügyfélköröknek speciálisabb kedvezményekkel.”
Simon Zsolt, a Generali gépjármű-biztosítási igazgatója
Transzparencia
„Rövid távon a biztosítási díjak csökkenésével számolok, mivel a többszöri díjhirdetés a díjkorrekció évközi lehetőségét is magában hordozza a biztosítók számára. Ez a tény az elkövetkező évben még kedvező díjakat eredményezhet a gépjármű-tulajdonosok részére. Mivel azonban az elmúlt években egyre több biztosítótársaság mutatott fel negatív eredményt, így általánosan elmondható, hogy közép- és hosszú távon nem számítok díjcsökkentő hatásra, hiszen a tulajdonosi profitorientált elvárás joggal mutat a díjemelések irányába. A módosításnak transzparenciát csökkentő hatásai is lehetnek, mivel akár mindennap új tarifát hirdethet a 15 piaci szereplő az új szerződésekre.”
Tóth Sándor, a KÖBE ügyvezetője
Tarifacsökkentés
„Mivel az évközi váltók száma és aránya folyamatosan bővül, a piaci verseny fenntartásában lecsökkent az évi egyszeri koncentrált díjhirdetés szerepe. Az alkuszok tevékenységének is köszönhetően a fogyasztók könnyen, átláthatóan tarifálhatják díjukat. Az ügyfelek válogathatnak az igénybe vehető kedvezményekből, megismerhetik a kiegészítő termékek széles körét és az együttkötési kedvezményeket. Mostantól a társaságok a túlságosan magas díjon bevállalt, de évközben meglepetést okozó kármentes ügyfélcsoportoknak is kedvezhetnek év közben, és lehetőség nyílhat az esetleges évközi tarifacsökkentésre, mely a gazdasági helyzethez való alkalmazkodás elengedhetetlen feltétele a piaci versenyben.”
Vass Gábor ügyvezető igazgató, PBA biztosítási alkusz







