A szakmai elképzeléseiről szólva Fónagy János elmondta, hogy meglehetősen determinált a helyzete. Egyrészt a tárcát érintő nagy stratégiák már elkészültek. Másrészt a kétéves költségvetési tárgyalásai már előrehaladott stádiumban vannak. December 1-jei kinevezéséig a sarokszámok kialakulnak, jelentős változtatásokra már nincs lehetőség. Ars poeticája szerint nincs olyan, hogy valamit nem lehet csinálni. A leendő miniszter biztos abban, hogy okos projektekre lehet pénz szerezni. Fontosnak nevezte a prioritások és a lehetőségek meghatározását, valamint a felelősséget is. Véleménye szerint a pénzek ellenértékét meg kell követelni, legyen szó útminőségről, vagy befejezési határidőről.
A miniszterjelölt szerint a mintegy 30 ezer kilométeres országos közúthálózat (melynek bruttó értéke 3700 milliárd forint) állapota közepes, de a mellékutaké ennél rosszabb. A fejlesztésüknél nemcsak mennyiségi, de minőségi szempontokat is figyelembe kell venni. Az útfejlesztésre és -fenntartásra 2001-ben 66 milliárd forintot, 2002-ben pedig 77 milliárdot irányoz elő a költségvetés. Fónagy János fontosnak tartja a tömegközlekedés színvonalának javítását is.
A miniszterjelölt szerint a MÁV reformjára szükség van. A polémia a reform tartalmáról folyik, és arról, hogy milyen ütemben, illetve forrásból valósuljon meg. Ez a polémia azonban nem magyar jelenség -- mondta a miniszterjelölt --, az egyedül üdvözítő megoldást másutt sem találták meg. A megkezdett fejlesztéseket pedig úgy kell folytatni, hogy a vasúttársaság teljesítménye növekedjen.
A légi közlekedésről szólva a miniszterjelölt hangsúlyozta, hogy a Malév és a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) összehangolt fejlesztése meghatározza Magyarország polgári légi közlekedésének jövőjét. Véleménye szerint a csatlakozási tárgyalásokon el kell érni, hogy a Malév közösségi fuvarozói státust kapjon, de átmeneti mentességeket is.
A vízügyi ágazattal kapcsolatban Fónagy elmondta, hogy a szükséges fővédvonalak kiépítettsége 60 százalékos. Reményei szerint ez a következő két évre előirányzott hat-hat milliárd forint felhasználásával 80 százalékra emelhető.
A miniszterjelölt kitért a Magyar Posta Rt. helyzetére is. Míg a 45 ezer fős létszámával az ország második legnagyobb vállalata, a társaság a teljesítménymutatók alapján nem szerepel az első húsz társaság között. A nemzetközi postai piac átalakulása újszerű feladatokat jelent. A szaktárca leendő vezetője szerint nem az eddigieket kell jobban csinálni, hanem mást kell csinálni.
Fónagy János bízik abban, hogy a minisztérium szakemberei a lehető legkevésbé érzik majd meg a változást, és sikeres szakmai munkára lesz lehetőség.
A gazdasági bizottság egyhangúlag támogatta Fónagy közlekedési és vízügyi miniszterré történő kinevezését.
A Magyar Posta Rt. elnök-vezérigazgatójának esetleges felmentését firtató újságírói kérdést a miniszterjelölt korainak nevezte. Erre és más konkrét kérdésre is csak december 1-jei hivatalba lépését követően ad választ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.