A különféle termékek és vállalatok neve fontos, a nagy konglomerátumoké ritkán. Ezért a piacok reakciójára számítva tartják meg a régi neveket, vagy találnak ki újakat nekik.
Régen a cégek a tulajdonos nevét viselték: Marks and Spencer, Siemens, Ford. Más cégeket a tevékenységükről nevezték el: Great Western Railway. E két módszer kiment a divatból. Nem azért, mert a modern vállalkozók félnének a nyilvánosságtól, vagy szerények lennének. Az új gazdaság vállalatainak neve nem utal a tevékenységükre. Például a Yahoo! vagy az Amazon. Az Autonoy és a Netscape is magyarázatra szorul. Sokszor azonban kitalált mozaikszavakról van szó, mint a Diageo vagy a Novartis esetében. Angolnak látszanak, pedig nem azok.
Nem arról van szó, hogy a vállalatok időt pazarolnak, amikor a nevükön gondolkoznak. Egyesek vállalati néven forgalmazzák termékeiket, mások nem. A Ford hozzáteszi az autói nevéhez (a Fiestához vagy a Granadához) a vállalatáét. A General Motorstól vásárolt Chevroletről vagy Cadillacről nem mindenki tudja, hogy a GM terméke. A Toyota csak a Lexus néven árult luxusautóira nem írja rá a cég nevét. A DaimlerChrysler hívhatja gépkocsijait Mercedesnek, mert talán a luxuskocsinak a gyakrabban használt névből eredő veszteségét pótolja az olcsóbb kocsikra sugárzott dicsőségének többletnyeresége.
A márka és a tekintélye számít a termékeknél és a gyártóknál, de nem a vállalatoknál. Az Unilever, amely a márkákról a döntést a termelő leányvállalatokra bízza, ma elterjedt módszert használ. A Kit-Kat csokit akkor is úgy hívták, amikor az önálló Rowntree gyártotta, és most is, amikor a vállalat már a Nestlé tulajdona. Nem meglepő viszont, hogy a Jaguar gépkocsi neve nem változott, amikor a gyár a Ford tulajdonába került.
A nagyvállalatok, a konglomerátumok ma nincsenek divatban, ezért az erre utaló "Egyesült ..." neveket kerülik. Más esetekben a múltat titkolják, ezért hívják a British Leylandot Rovernek, a British American Tobaccót BAT-nek. Ellenkezőjére példa a PricewaterhouseCoopers. Erős cégek nem akarnak megválni nevüktől. Az angol General Electric már többször változtatta tevékenységét, de a nevét nem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.