Az ÁSZ célszerűségi, eredményességi és törvényességi szempontok szerint vizsgálta Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc és Győr tömegközlekedését. A számvevők egyebek között megállapították, hogy a közlekedési szolgáltatások minőségi mutatói összességében -- Szeged kivételével -- nem javultak, a BKV Rt.-nél és a debreceni közlekedési vállalatnál csökkent a járművek keringési sebessége. A zsúfoltság Budapesten növekedett, míg a vidéki nagyvárosokban nem változott. A járműpark elöregedése valamennyi közlekedési társaságnál folytatódott. A BKV Rt. legutóbbi villamosbeszerzése sem változtat villamosállományának átlagéletkorán.
A személyszállítási közszolgáltatások -- ezen belül a nagyvárosi tömegközlekedés -- veszteséges vállalkozások -- mondta Kovács Árpád. Hozzátette, hogy ez így van az európai országok 90 százalékában. Az ÁSZ szerint a hatályos törvényi szabályozás rendszere nem következetes, és belső ellentmondásokat tartalmaz.
A vizsgálat tapasztalatai alapján a számvevők a vagyonfelélés megakadályozása érdekében javasolják, hogy a kormány kezdeményezze az önkormányzati és a vagyontörvény módosítását, a közfeladatok ellátását közvetlenül szolgáló vagyon teljes körű törzsvagyonná minősítését. Az ÁSZ a nagyvárosi személyszállítási szolgáltatások fejlesztése érdekében megfontolásra javasolja a kormánynak a normatív támogatási rendszer bevezetését.
Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter elmondta, hogy reményeik szerint szeptemberben a kormány elé kerül a 2015-ig szóló közlekedési koncepció. Ez külön fejezetet szentel a tömegközlekedésnek, és ezen belül a központi térség -- Budapest és környéke -- közlekedésfejlesztésének. A tárca januárban létrehozott központi fejlesztések irodáján egy csoport foglalkozik ezzel a témával. A miniszter bízik abban, hogy 2002-re megállapodás születik a Budapesti Közlekedési Szövetséggel a tarifaegységesítésről.
Kovács Árpád bejelentette, hogy az ősszel kezdik el az autópálya-építés finanszírozásával kapcsolatos vizsgálatokat. A jelentés azonban csak a projektek pénzügyi lezárását követően készül el. A vizsgálat kiterjed a műszaki, megvalósíthatósági, a szabályossági kérdésekre, a finanszírozási modellre, a banki kapcsolatokra, valamint az állami beruházás közbeszerzési szempontjaira is. Ez utóbbiakra az Országimázs Központ folyamatban lévő ellenőrzésekor is kitérnek. Az ÁSZ két héten belül teszi közzé az MTI Rt.-ről, valamint a Szigetköz környezetvédelméről készített vizsgálatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.