Elvesztette Ausztria az unió többi tagállamával szemben a teherautó-forgalom tavalyi statisztikái körül kirobbant számháborút. Az Európai Bizottság számításai szerint 2000-ben a tranzitforgalom nem növekedett olyan mértékben, hogy az indokolná az osztrák részről a saját adataik alapján szorgalmazott korlátozásokat. Az alpesi völgyek élővilágának védelme érdekében kötött tranzitegyezményben Ausztria a tehergépjárművek átmenő forgalma évi 8 százalékos növekedésének tolerálását vállalta, az ezt meghaladó bővülés esetén pedig korlátozhatja a beutazást lehetővé tevő ökopontok tagállamok közt szétosztott mennyiségét.
Loyola de Palacio uniós közlekedési biztos jelentése szerint Ausztria "egyértelműen nem helyes" számokat közölt. Az osztrák közlekedési minisztérium először több mint 9 ezer, mint utóbb kiderült, vasúton érkezett teherautót vett ki a statisztikákból, ezután pedig az unió további közel 150 ezer tranzitutat kérdőjelezett meg. Az ugyanazon határállomásokon be- és kilépő járművek, valamint a belépés után szem elől vesztett, vélhetően feketefuvarok 17 százalékát vette végül figyelembe az unió -- írja a Die Presse.
Ausztria legalább azt szerette volna elérni, hogy a bizottság halassza szeptemberre döntését. Az ezért lobbizó osztrák Franz Fischler mezőgazdasági biztos végül magára maradt, különösen az olasz és a német ellenvélemény volt határozott. A Der Standard osztrák lapnak nyilatkozó Kurt Bodewig német közlekedési miniszter szerint nincs alapja a 2003-ban lejáró tranzitszerződés meghosszabbításának, mint ahogy belga kollégája is már két hete jelezte hasonló véleményét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.