BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Finisben a Mária Valéria híd

Ma emelik be az Esztergomot Párkánnyal összekötő Mária Valéria híd középső és egyben utolsó elemét. Az újjáépítő Ganz Acélszerkezet Rt. vezette konzorciumnak a forint erősödése miatt veszteségessé vált az üzlet -- tudta meg a Világgazdaság. A projekten 114 millió forintot buktak.

Az Esztergomot és Párkányt összekötő, a második világháborúban felrobbantott közúti hidat -- mint arról lapunk korábban beszámolt -- a nyertes Ganz IS konzorcium (melynek tagjai a Ganz Acélszerkezet Rt., a Közgép Unió Rt. és az Inzinierske Stavby a. s.) 11,7 millió euróért építi újjá. A költségekből 10 millió eurót az EU PHARE-programja fedez, a fennmaradó összeget a két ország költségvetése fele-fele arányban állja. A konzorciumon belül a munkák 65 százalékát a magyar cégek, 35 százalékát pedig a szlovák partner vállalta.
A forint erősödése miatt az újjáépítésen 114 millió forintot buktak a kivitelezők -- tudtuk meg Szántó Jánostól, a Ganz vezérigazgatójától. Azaz a 11,7 millió eurós szerződésből 420 ezret. Nem titkolja, hogy így az üzlet veszteséges.
A híd újjáépítéséről szóló szerződést a magyar és szlovák szakminisztérium, valamint a Ganz Rt. vezetői 2000. októberben írták alá. A 119 méter hosszú, 550 tonna súlyú középső elem mai beemelésével létrejön a kapcsolat a szlovák és a magyar oldal között. A tervek szerint augusztus 10-ig befejeződnek az acélszerkezeti munkák, elkészül a korlát és a kerékvető. Ebben a hónapban elkezdődik a szigetelés és az aszfaltozás is. Szeptemberben pedig a terveknek megfelelően befejezik a Mária Valéria híd újjáépítését, és a terhelési próbák elvégzésére átadják a szakhatóságoknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.