Ugyanakkor a testület a kerületeknek igazat adott abban, hogy az Országgyűlés mulasztása miatt alkotmányellenes helyzet állt elő. Az önkormányzati törvény ugyanis a fővárosi és a kerületi önkormányzatokat együttesen megillető bevételek elosztását nem úgy szabályozza, hogy az a kerületek számára biztosítaná önkormányzati alapjogaik védelmének garanciáit. Az Ab felszólította az Országgyűlést arra, hogy jogalkotási kötelezettségének jövő év végéig tegyen eleget, s az állami büdzsé említett két bekezdését is 2002. december 31-i hatállyal semmisítették meg. A jövő évi fővárosi, illetve kerületi költségvetések tehát még a jelenlegi szabályozás szerint készülnek.
A főváros tavaly decemberben többször is nyilvánosságra hozta véleményét: a parlamenti többség politikai okok miatt próbálja Budapestet sarokba szorítani azzal, hogy a korábbi költségvetési szabályozás megváltoztatásával elvesz a fővárosi önkormányzattól mintegy évi 20 milliárd forintot, s ebből 15 milliárdot a kerületekhez csoportosít át.
A kerületek érveit képviselő honatyák ugyanakkor azt hangoztatták, hogy a forrásmegosztás során a főváros nem veszi figyelembe városrészek szükségleteit, így a kerületi önkormányzatok nem kapják meg a kötelező feladatok ellátásához szükséges pénzt sem. Az Ab határozatának indoklásában kifejti: a minősített többséggel meghozott önkormányzati jogszabály a főváros hatáskörébe utalja a forrásmegosztási rendelet megalkotását, így ennek részleteit sem lehet a "feles" költségvetési törvénnyel megváltoztatni. Az Ab indokoltnak tartja azonban azt is, hogy a kerületek gazdasági autonómiájának biztosítása érdekében -- az alkotmányban meghatározott követelmények figyelembevételével -- korlátozzák a főváros széles körű mérlegelési jogkörét a forrásmegosztás kapcsán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.