A gyorsforgalmi utak nélkül számított, mintegy 30 ezer kilométer hosszúságú országos közúthálózaton téli feladatokat végző alapgépek átlagéletkora az elmúlt néhány évben 14-15-ről 9-10 évre csökkent. Fokozott igénybevételük miatt azonban a jelentős költségigény ellenére is további fiatalításukat célozták meg. A téli munkáknál használt célgépek (ezek csak egy adott feladatra alkalmasak) között nagy számban megtalálható ZIL hómarók közül sok már több mint harminc éve teljesít szolgálatot. E gépek átlagéletkora 30-31, a rakodógépeké és egyéb berendezéseké 16-18 év. A megyei közútkezelők, amennyiben a helyzet ezt szükségessé teszi, bérelt gépeket is igénybe vesznek, általában a környékbeli vállalkozóktól. Télen mintegy 200 útellenőr gépkocsival járja az ország útjait, gyűjti és továbbítja az aktuális információkat a területileg illetékes üzemmérnökségeknek. Ez utóbbiak száma 91.
A téli útfenntartási munkák költségeinek nagy részét az állandó készenlét fenntartása, valamint a síkosság elleni védekezés teszi ki. Ezek az elmúlt télen meghaladták az összkiadások 32-32 százalékát. A hótakarítás költségei ezeknél lényegesen alacsonyabbak.
Tavaly 2,85 milliárd forintba, tavalyelőtt 3,2 milliárdba került az országos közúthálózat téli üzemeltetése - tudta meg lapunk Holnapy Lászlótól, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium főosztályvezetőjétől. Egy átlagos téli időszakban 60-70 ezer tonna sót használnak fel. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.