Tegnap a terveknek megfelelően megkezdődött az M7-es bal pályájának a felújítása - mondta lapunk érdeklődésére Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) szóvivője. A munka három (a 23-29., a 65-73. és a 80-89. kilométerszelvény közötti) szakaszon indult, és július elejéig két továbbin is megkezdődik. Az építők júliusban és augusztusban tekintettel lesznek a nyári csúcsforgalomra, és azt a tervek szerint a lehető legkevésbé zavarják. Szeptembertől azonban ismét nagy erővel dolgoznak tovább a balatoni sztráda 110. és 17. kilométerszelvény közötti, Budapest felé vezető szakaszán.
Az M7-es Zamárdi és Érd közötti bal pályájának felújításáról szóló, 24,8 milliárd forint értékű szerződést - mint arról lapunk korábban hírt adott - az idén január 16-án írta alá a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a Betonút- Vegyépszer alkotta MAK-kal. A mintegy 93 kilométeres szakaszszal 2002. november 30-ig kell elkészülni. A felújításnak része egyebek között a hosszirányú csatornázás, a keresztirányú vízelvezetés, a vadvédő rács, valamint a zajárnyékoló fal is. Száznál több hidat, alul- és felüljárót is felújítanak. A tegnaptól munkába vett három szakasz mintegy 15 hídján már el is kezdtek dolgozni.
Az M7-es Aliga és Zamárdi közötti jobb pályaszakaszának építésén is dolgoznak a kivitelezők - tudtuk meg a szóvivőtől. A legfelső kopóréteget viszik fel az új fél sztrádára. Tartják az április 30-i határidőt - mondta Turgyán Tamás. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.