Tegnap a terveknek megfelelően megkezdődött az M7-es bal pályájának a felújítása - mondta lapunk érdeklődésére Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) szóvivője. A munka három (a 23-29., a 65-73. és a 80-89. kilométerszelvény közötti) szakaszon indult, és július elejéig két továbbin is megkezdődik. Az építők júliusban és augusztusban tekintettel lesznek a nyári csúcsforgalomra, és azt a tervek szerint a lehető legkevésbé zavarják. Szeptembertől azonban ismét nagy erővel dolgoznak tovább a balatoni sztráda 110. és 17. kilométerszelvény közötti, Budapest felé vezető szakaszán.

Az M7-es Zamárdi és Érd közötti bal pályájának felújításáról szóló, 24,8 milliárd forint értékű szerződést - mint arról lapunk korábban hírt adott - az idén január 16-án írta alá a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a Betonút- Vegyépszer alkotta MAK-kal. A mintegy 93 kilométeres szakaszszal 2002. november 30-ig kell elkészülni. A felújításnak része egyebek között a hosszirányú csatornázás, a keresztirányú vízelvezetés, a vadvédő rács, valamint a zajárnyékoló fal is. Száznál több hidat, alul- és felüljárót is felújítanak. A tegnaptól munkába vett három szakasz mintegy 15 hídján már el is kezdtek dolgozni.

Az M7-es Aliga és Zamárdi közötti jobb pályaszakaszának építésén is dolgoznak a kivitelezők - tudtuk meg a szóvivőtől. A legfelső kopóréteget viszik fel az új fél sztrádára. Tartják az április 30-i határidőt - mondta Turgyán Tamás. (VG)