Bár a Hídépítő Rt. felkérést nem kapott, három alternatív megoldásra ajánlatot nyújtott be a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszán épülő kőröshegyi viadukt megvalósítására, tudtuk meg Apáthy Endrétől, a Hídépítő Rt. vezérigazgatójától. A társaság akár acél-, akár vasbeton szerkezetű hidat kész építeni, az előbbit 38, az utóbbit pedig - a beadott két ajánlat szerint - 32,75, illetve 33,75 milliárd forintért. Remélik, hogy az NA Rt. megvizsgálja ezeket.

A sztrádaprogram hídépítéseivel eddig megbízott Vegyépszer-Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium (MHD) viszont ajánlatkérésre tette meg ajánlatát az NA Rt.-nek - mondta el lapunknak Turgyán Tamás szóvivő. A szerződést még nem kötötték meg. Az ajánlati árat nem árulta el, a 44-48 milliárdról szóló híreket pedig nem kívánta kommentálni.

A Hídépítő Rt. már nyolc évvel ezelőtt is foglalkozott az 1770 méter hosszú viadukt megépítésével, ugyanis ez is része volt az 1994-ben kiírt koncessziós tendernek, emlékeztetett Apáthy Endre. Azóta a hidat többször áttervezték, de annak paraméterei csak kismértékben változtak. A jelenlegi megoldásban acél falszerkezet szerepel, de a cég szerint vasbeton szerkezettel jelentős költségmegtakarítás érhető el a kivitelezés és a fenntartás során egyaránt. Sőt az utóbbit a mai kor technológiái már építési időben is versenyképesebbé teszik. (MK)

Munkatársunktól