Bár a Hídépítő Rt. felkérést nem kapott, három alternatív megoldásra ajánlatot nyújtott be a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszán épülő kőröshegyi viadukt megvalósítására, tudtuk meg Apáthy Endrétől, a Hídépítő Rt. vezérigazgatójától. A társaság akár acél-, akár vasbeton szerkezetű hidat kész építeni, az előbbit 38, az utóbbit pedig - a beadott két ajánlat szerint - 32,75, illetve 33,75 milliárd forintért. Remélik, hogy az NA Rt. megvizsgálja ezeket.
A sztrádaprogram hídépítéseivel eddig megbízott Vegyépszer-Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium (MHD) viszont ajánlatkérésre tette meg ajánlatát az NA Rt.-nek - mondta el lapunknak Turgyán Tamás szóvivő. A szerződést még nem kötötték meg. Az ajánlati árat nem árulta el, a 44-48 milliárdról szóló híreket pedig nem kívánta kommentálni.
A Hídépítő Rt. már nyolc évvel ezelőtt is foglalkozott az 1770 méter hosszú viadukt megépítésével, ugyanis ez is része volt az 1994-ben kiírt koncessziós tendernek, emlékeztetett Apáthy Endre. Azóta a hidat többször áttervezték, de annak paraméterei csak kismértékben változtak. A jelenlegi megoldásban acél falszerkezet szerepel, de a cég szerint vasbeton szerkezettel jelentős költségmegtakarítás érhető el a kivitelezés és a fenntartás során egyaránt. Sőt az utóbbit a mai kor technológiái már építési időben is versenyképesebbé teszik. (MK)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.