Az idei legfontosabb célkitűzések között sorolta fel a korrekt ügyfélkapcsolatok kialakítását Arnold Mihály, a vám- és pénzügyőrség országos parancsnoka a mintegy négyszáz tagvállalatot tömörítő Joint Venture Szövetség által rendezett múlt heti vállalatvezetői fórumon. Mint mondta, a vám- és pénzügyőrségnek ügyfélbarát és szolgáltató hivatallá kell válni. Olyan hatósággá, amely együttműködik a partnereivel, az ügyfelekkel, sokoldalúan tájékoztatja nem pedig kioktatja a vele kapcsolatba kerülőket. Ez szemléletváltozást kíván meg az állománytól, már azért is, mert csak így zárkózhatunk fel a vezető európai országok államigazgatási kultúrájához - tette hozzá.

A következő egy-két évben az ország déli és keleti határtérségének - mely csatlakozásunk után az EU külső határa lesz - logisztikai központokkal ellátott vámövezetté kell válnia - jelölte meg az országos vámparancsnok a közeljövő feladatait, egyúttal figyelmeztetve arra, hogy ha EU-tagok leszünk, a Magyarországon beszedett vám 25 százaléka a magyar költségvetést gazdagítja.

Az eseményen a vám- és pénzügyőrség vezetői mellett közel másfél száz cégvezető vett részt a gazdálkodószervezetek, befektetők képviseletében. Szollár István, a Joint Ven-ture Szövetség ügyvezető igazgatóhelyettese elmondta: a mostani tanácskozás is igazolja, hogy egyre jobban felértékelődik kapcsolataikban a kölcsönös bizalom, egymás felelősségteljes munkájának elismerése.

Tanácskozáson szó volt a vámeljárások további egyszerűsítéséről, a feketegazdaság elleni közös fellépés lehetőségeiről, valamint az uniós csatlakozásra való felkészülés még hátralévő feladatairól. (VG)