BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több szurkoló a lelátókon

Növekedett a profi futballklubok mérkőzéseinek helyszíni nézettsége - hangsúlyozta Muszbek Mihály, a Magyar Labdarúgóliga (MLL) igazgatója a tegnapi tájékoztatón. Amíg ősszel átlagosan 3800 drukker buzdította a lelátókról kedvenceit, addig tavaszszal már 4000 fölötti átlagos nézőszámot regisztráltak. A Borsodi Liga csapatai közül a legjelentősebb, 70 százalékos nézőszám-növekedést az UTE produkálta, amit a felújított stadionnal és a januári csapaterősítéssel magyaráznak a szakemberek. Igaz, az UTE ötezres nézőszáma még mindig jelentősen elmarad a 8400 szurkolót kicsalogató ZTE-mérkőzéseké és a közel 7000 aktív drukkerrel bíró FTC mögött. A szombattól kezdődő rájátszásban várhatóan tovább emelkedik majd a szurkolók száma, hiszen újabb rangadókra kerül sor.

Muszbek Mihály elmondta azt is: a labdarúgás piaci alapokra helyezése még akkor is jó ütemben halad, ha a futballpályán mutatott színvonalon ez még nem mérhető, és időre van szükség a nemzetközi felzárkózáshoz is. Az MLL igazgatója szerint a jövő egyik biztosítéka lehet a 15-21 éves korosztályt érintő Bozsik III. program szeptemberi elindítása, ami az iskolai labdarúgásra építő Bozsik I. és a 10-14 éves korosztály körében tömegesítési szándékkal elindított Bozsik II. program folytatása. A profi futball utánpótlásbázisának kialakítását erősíti az a tény, hogy a Bozsik II. keretében országosan szervezett első nagy tornán 25 ezer új igazolt labdarúgóval erősödött a sportág utánpótlása. Az 1993-94-ben született gyerekek 15 százaléka focizott.

Muszbek Mihály szerint a Bozsik III. program infrastruktúrájának egyszeri kiépítése az előzetes számítások szerint 2,6 milliárd forintot igényel. Az összeg egyharmadának finanszírozására vállalkozói forrást tervez bevonni az MLL, míg a nagyobb részt költségvetési támogatásból biztosítanák. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.