Az Európai Unióhoz történő csatlakozás miatt jelentősen növekedhet a vállalatok adatszolgáltatási kötelezettsége. A Központi Statisztikai Hivatal és a Magyar Nemzeti Bank számára ugyanis 2004-től számos olyan információforrás megszűnik, amely nélkül pontatlanná válhatnak a szolgáltatáskereskedelmi adatok.
Magyarország szolgáltatásának export- és importadatai (az európai országok többségéhez hasonlóan) elsősorban a pénzintézeti átutalások feldolgozásával összeállított nemzetközi fizetési mérlegből származnak. A pénzmozgásokat megfigyelő rendszer azonban nem elégíti ki az egyre részletesebb adatigényeket. Ezenkívül a már elfogadott jogszabályok miatt az EU-n belüli pénzügyi átutalásokat sem lehet teljes egészében megfigyelni: jelenleg a 12 500 euró értékű tranzakcióknál húzták meg a határt az adatszolgáltatási kötelezettségre, ami 2004-ben 50 000 euró lesz, ezáltal csökken a rendelkezésre álló információ. Éppen ezért a korábbinál jóval nagyobb hangsúly helyeződik a közvetlen vállalati adatszolgáltatásra.
Az új adatgyűjtési rendszer megvalósításának első lépése egy olyan, mintegy 30-35 ezer vállalkozást érintő egyszeri felvétel (cenzus) végrehajtása, amely felméri a hazánkban működő és üzleti szolgáltatás-külkereskedelmi tevékenységet folytató gazdasági szervezeteket. A KSH azokat a cégeket vonja be a felmérésbe, amelyek "potenciálisan" ilyen tevékenységet folytatnak. A kérdőíves felmérés adataiból felépülő vállalati nyilvántartási rendszer fogja szolgálni a 2003-tól kialakítandó új, negyedéves gyakoriságú adatgyűjtés mintavételi keretét. A vállalatok felmérésével a KSH reményei szerint előzetes képet kaphat a magyar szolgáltatás-külkereskedelem jellemzőiről, a különböző szolgáltatási kategóriák koncentráltságának mértékéről. Ennek ismeretében a rendszeres, negyedévenkénti megkérdezéshez már csak az érintett adatszolgáltatókat kell megkeresni a speciális, az ő működési területüket érintő kérdőívekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.