A csatlakozás után bővülnek a magyar közúti fuvarozók lehetőségei - mondta Zsolnay Tamás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) főosztályvezetője a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szakmai rendezvényén. A nemzetközi fuvarozási engedélyek éves kontingense megszűnik, így Nyugat-Európa felé korlátlanul lehet majd árut szállítani. Ez pedig tervezhetőbbé teszi a fuvarfeladatokat.

Szólt arról is, hogy a Széchenyi-kártya egymillió forintos hitelkerete alacsonynak bizonyult. Ezért a kormány két-, három-, négy- és ötmillió forintos kártya bevezetését tervezi az idén, ami az árufuvarozók helyzetét is javíthatja. A konstruk-cióra kétmilliárd forintot különít el a kormány.

A főosztályvezető szerint a nemzetközi forgalomban eddig is részt vevő fuvarozóknak az EU-csatlakozás utáni kötelezettségei nem változnak jelentősen, lehetőségeik viszont bővülni fognak.

Az unió határain kívül a nemzetközi fuvarozási engedélyek rendszere megmarad, de a kontingenst a magyar kamionosok eddig sem tudták kihasználni, mivel inkább a kelet-európai, FÁK-országokbeli fuvarozóvállalkozások voltak nyerő pozícióban. Az EU-csatlakozás után viszont a magyar áruszállítók a Kelet-Európából Nyugat-Európába történő fuvaroknál már előnyben lesznek az unión kívüli kelet-európai versenytársaikkal szemben.