Mérséklődtek a kamatemelési várakozások, miután a jegybank áttért a 2004-es inflációs célra, amely teljesülni látszik - ezt mutatják a Reuters legújabb elemzői felmérésének előrejelzései. Az egy hónappal ezelőtt végzett felmérésben még a válaszadók fele arra számított, hogy a Magyar Nemzeti Bank a januári intervenciók és földcsuszamlásszerű kamatcsökkentések után már februárban újra emeli kamatait az inflációs célok védelmében. A forró pénz azonban meglepetést okozott: a befektetők jó része vállalta még az alacsonyabb hozamokat is, vélhetőleg pont a jegybanki kamatemelésekre és egy erősebb forintra számítva. Az MNB azonban jelezte, hogy egyelőre megelégszik a gyengébb forintárfolyammal is, így a rövid távú kamatemelési várakozások jelentősen mérséklődtek. Az ideiglenes lazítás nyomán némileg romlottak az inflációs várakozások, de a piacok továbbra is bíznak a 2004-es inflációs cél teljesülésében.
A makrogazdasági körkép alapvető változása februárban, hogy a piac láthatóan elvesztette a hitét az euró 2007-es hazai bevezetésének lehetőségében. A bevezetés dátumára adott konszenzus előrejelzés egy hónappal ezelőtt még a 2007-es és a 2008-as dátum között valahol félúton helyezkedett el, bár már akkor is inkább 2008 felé hajlott. A februári elemzői konszenzus már jóval egyértelműbb: az egy hónappal ezelőtti 2007,58-ról az átlagelőrejelzés 2008,03-ra "távolodott". A felmérés szerint a jövő évi inflációs cél teljesülhet, az államháztartási hiány célok azonban az előrejelzések szerint nem, ezért feltételezhető, hogy a korai euróbevezetéssel kapcsolatos szkepticizmust elsősorban a büdzsé keltette aggodalmak táplálhatták - derül ki a Reuters felméréséből.
A felmérés további érdekessége, hogy a fizetési mérleg módszertanának átalakítása miatt kivételesen nem szerepelnek a külső egyensúlyra vonatkozó adatok. Az adatrevízió ugyanis hét évre viszamenően átírja a történelmet. (A Reuters felmérésének részletes számai az alábbi táblázatban találhatók.) (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.