BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kampány indul a fogyasztói ismeretekért

Javult a termékbiztonság, viszszaszorult a piacokon az importkozmetikumok és műszaki cikkek árusítása, a budapesti belvárosi vendéglátóhelyek általában szabályszerűen működnek. Ugyanakkor még mindig gond az építési termékek biztonságosságára, valamint a húskészítmények állatorvosi vizsgálatára vonatkozó igazolások hiánya - közölte Huszay Gábor, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója. A fogyasztóvédők tavalyi munkáját összegző keddi sajtótájékoztatón elhangzott: az ellenőrök 21 országos és mintegy 200 megyei vizsgálatot folytattak. Ennek során 33 ezer kereskedelmi egységet ellenőriztek és - a korábbi évekhez hasonlóan - 49 százalékuknál találtak kifogásolnivalót. A szabálytalankodókkal szemben 630 millió forint bírságot szabtak ki, 30 millióval többet, mint tavalyelőtt.

Növekedett a felügyelőségek ügyfélforgalma. A fogyasztó rendszerint ma sem igyekszik - egyebek közt szerződéskötéssel, számlakéréssel - elejét venni a parttalan és számára többnyire eredménytelen reklamációs vitáknak. Kedvező tapasztalat ugyanakkor, hogy a felügyelőségtől előzetesen tájékozódó ügyfelek 30 százaléka a vállalkozói rétegből kerül ki.

A főigazgató elmondta: a március 15-i fogyasztói világnaphoz kapcsolódóan ismét megrendezik a fogyasztók hetét. A fogyasztói ismereteket bővítendő reklámkampányt indítanak a televízióban. Több konferencián foglalkoznak a közösségi fogyasztóvédelem kérdéseivel. A hagyományos - például a vásárok, piacok, illetve műszaki cikkek - vizsgálatain túl a gyógy-idegenforgalmi helyek, valamint az új gépkocsieladások reklámjainak ellenőrzése is szerepel a főfelügyelőség idei terveiben. (MKK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.