Keresetet nyújtott be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) az Európai Bírósághoz (EB) a dohányreklámok előbbre hozott betiltása ellen. A rendelkezés miatt a Forma-1-es csapatok nem tudnák kieső szponzoraikat pótolni 2005-ig, az EU-országokban lévő versenyhelyszínek pedig kieshetnek a száguldó cirkusz versenynaptárából.
A Forma-1 teljhatalmú ura, egyben az FIA egyik első számú vezetője, Bernie Ecclestone a jogi fórum segítségével azt szeretné elérni, hogy a cigarettahirdetések tiltására korábban megállapított 2006. október 1-jei határidőt állítsák vissza.
Az Európai Unióban érvényes egyik, a WHO ajánlásához is igazodó 1998-as határozat értelmében a nemzetközi sportesemények eredetileg 2006-ig kaptak haladékot, hogy a rendezvényeikről kivonuljanak a dohánygyárak. Az Európai Bizottság 2002 decemberében azonban úgy döntött, hogy 2005. július 31-re előre hozza a végső határidőt. A terminus módosítása több száz millió dolláros veszteséget jelent a csapatoknak is. A szaksajtóban megjelent becslések szerint a Forma-1-es csapatok 2003-ban összesen 2,4 milliárd dollárt költenek arra, hogy az autósport csúcskategóriájában versenyezzenek. A csapatok bevételeinek döntő részét a televíziós jogdíjbevételek mellett a szponzoraiktól - köztük is elsősorban a legnagyobb dohánygyáraktól - remélhetik. Ennek tudatában a Forma-1-es csapatok a cigarettagyártókkal a korábbi határozatot szem előtt tartva 2006-ig szóló reklámszerződéseket kötöttek, amelyeknek köszönhetően évente 300-350 millió dolláros bevételre tesznek szert. A négy élcsapat közül jelenleg háromnak van dohánygyár partnere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.