BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kész a sztrádafelújítási terv

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. tervei szerint az idén 8,5 milliárd forintot fordítanak az állami sztrádák felújítására és fenntartására. A program forrásául a díjbevételek szolgálnak. A munkák eredményeként az év végére a burkolatok sehol sem lesznek tízévesnél öregebbek.

Az ÁAK Rt. kezelésében lévő díjas szakaszok felújítását és fenntartását a díjbevételekből fedezik. Ezekre 2001-ben 6,5 milliárd, tavaly nyolcmilliárd forintot fordítottak. Az idei tervben 8,5 milliárd forint szerepel. A nem díjas szakaszok üzemeltetésére és fenntartására a költségvetés biztosít forrást. Ez az idén 6,2 milliárd forint. A társaság folyamatosan írja ki a pályázatokat, illetve a közbeszerzéseket. A tegnap megjelent Közbeszerzési Értesítőben hét nyílt eljárást hirdettek meg. Az rt. az idén nyolcéves sztrádafelújítási és -fenntartási programjának harmadik évéhez érkezett - tudta meg lapunk Béni Gyöngyi szóvivőtől. A cég kezelésében lévő gyorsforgalmi utak - az M0-s, az M1-es, az M3-as, az M5-ös M0-son belüli része, valamint az M7-es - különböző korú és minőségű szakaszait egységes műszaki és szolgáltatási színvonalra hozzák.

A társaság összesen 438 kilométer autópályát, 43 kilométer autóutat, valamint 108 csomóponti ágat - a hozzájuk tartozó pihenőkkel - működtet.

Ebben az évben folytatódik az M1-es legrégebbi, 40 kilométeres szakaszának a felújítása. Ezen jelenleg 15 évnél öregebb a burkolat. Az itteni munkák elkészültével az állami kezelésben lévő sztrádahálózaton sehol sem lesz 10 évnél öregebb burkolat. Az idei tervekben szerepel a Győrt elkerülő 1994-ben épített rész is, ahol 30 kilométer kap új réteget. Felújítják az M3-as Gödöllő és Hatvan közötti szakaszát is. Ez az 1996-ban elkészült rész a legutóbbi felújításból azért maradt ki, mert kora akkor még nem érte el a tíz évet. Ezen munkák elkészültével az állami sztrádák öt évnél fiatalabb burkolatának aránya eléri a 65 százalékot.

Az M1-esen folytatódnak a hídfelújítások, valamint a parkolók és pihenőhelyek korszerűsítése is. Megvalósul az M0-s teljes szakaszának fizikai elválasztása középen.

A forgalombiztonsági fejlesztések közé tartozik az M1-es és az M3-as ellátása prizmákkal. A burkolati és tartós jelek, valamint a KRESZ-táblák felújítása ugyancsak a forgalombiztonság növelését célozza. Ezek felújítási gyakoriságát szabály írja elő, ami burkolati jeleknél két, tartós jeleknél öt, a tábláknál hét évet jelent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.