Hiába kezdődött meg a lóversenyszezon múlt héten az alagi galoppversennyel, a rekonstrukciós munkálatok befejezetlensége miatt a fővárosi Kincsem Parkban továbbra sem szervezhetnek versenyeket. Igaz, a beruházásban érintett cégek szerint néhány héten belül elhárulhatnak a jogi akadályok az évek óta húzódó beruházás elől.
Február közepén már úgy tűnt: rövid időn belül létrejöhet a peren kívüli megegyezés a terület két tulajdonosa, valamint a kivitelezéséért felelős cég között az új lóversenypálya építése ügyében, de a megállapodás szentesítésére azóta nem került sor. Az elmúlt másfél hónapban elsősorban technikai akadályok hátráltatták a megegyezést, de már megkezdődött a szerződés szövegének fogalmazása, s a tervek szerint április 20. körül sor kerülhet a megállapodás aláírására - közölte Fekete Albert. A hiányzó létesítményeket felépítő Bouygues tanácsadója szerint néhány dolog - így a versenylovak költöztetése - kapcsán még megegyezésre kell jutni a terület többségét birtokló Nemzeti Lóverseny (NL) Kft. tulajdonosával, az ÁPV Rt.-vel, azonban a lényegi kérdésekben már sikerült közös álláspontra jutni. Bizakodóan nyilatkozott a Kincsem Park kisebbségi tulajdonosaként bejegyzett Ficsór Autóház (FA) Kft. vezetője is. Mint Ficsór János elmondta: cége részéről nincs akadálya a megállapodás aláírásának.
A megegyezéssel az építkezést több éve hátráltató pereskedés érhet véget. Az ÁPV Rt. még 1998-ban adta el a Kerepesi úti ügetőpályát a - területen bevásárlóközpontot felépíteni szándékozó - Bouygues magyar leányvállalatának, amelyért cserébe az építőcég vállalta, hogy a szintén az NL Kft. többségi tulajdonában lévő Kincsem Parkot ügető- és galoppfutamok megrendezésére is alkalmassá teszi. Ennek gyors megvalósítását akadályozta meg, hogy a terület kisebb hányadát birtokló FA Kft. nem járult hozzá az építkezés megkezdéséhez amiatt, hogy sértené az érdekeit, ha a majdani lóversenypálya istállói közvetlenül az FA Kft. által tervezett fitneszközpont mellett épülnének fel.
Az NL Kft. bírósághoz fordult az ügyben, de a jogerős ítéletet még nem hozták meg. Ezzel párhuzamosan az NL Kft. módosította a Bouygues-gal megkötött megállapodást, miszerint a kivitelező vállalta, hogy a jogvita lezárultáig megépíti a versenypályát, hogy a per befejezése után csak az istállók és a lelátók felhúzása maradjon hátra. A pálya 2001 tavaszára el is készült, de az NL Kft. egyelőre ezt sem vette át, míg a teljes infrastruktúra csak a jogvita lezárását követően készülhet el, ami - szakértők szerint - a megállapodást követően néhány hónapot vehet igénybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.