A DBR Metró Projektigazgatóság várakozása szerint a 4-es metró építéséhez egy hónapon belül megkaphatják a környezetvédelmi engedélyt, s ennek birtokában június végére a vasúthatósági engedélyt - tudta meg a Világgazdaság Gulyás László projektigazgatótól. Az első kérelmet a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség még 2001-ben elutasította. A projektigazgatóság fellebbezésére másodfokon új eljárás lefolytatására kötelezték a felügyelőséget. Az igazgatóság újabb dokumentumokat nyújtott be a vitás kérdésekkel kapcsolatban, s több ponton módosította korábbi elképzeléseit. Gulyás László elmondta: a február végéig közzétett hatástanulmányokra beérkezett észrevételeket összegzi a környezetvédelmi felügyelőség, ami valószínűleg az engedélyezési eljárás végét jelenti. Ezek után kérhetik a metróépítéshez szükséges vasúthatósági engedélyt.
Az engedélyek megszerzése - és a finanszírozás tisztázása - után írják ki a pályázatokat. Csaknem húsz tendert indítanak a beruházásra. A munkák felosztásáról egyeztetnek az Európai Beruházási Bankkal, amely a metró költségeinek 75 százalékára nyújtana hitelt.
A kormány hamarosan dönt a metróépítés finanszírozásáról, a költségek megosztásáról és arról, hogy a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti rövidebb, vagy a Bosnyák térig menő hosszabb vonal építését kezdik meg. A rövidebb szakaszon tíz, a hosszabbon 14 állomás épülne. Az engedélyeztetés szempontjából ez nem gond, a meghosszabbításhoz szükséges dokumentumok utólag is beadhatók - mondta a projektigazgató. A legoptimistább verzió szerint még ez évben megvásárolnák az Etele téri járműtelep területét, és megoldanák a szükséges közműáthelyezéseket. Végső döntés még nincs, de az tűnik a legcélszerűbb megoldásnak, hogy jövőre a fúrópajzsok az Etele tértől induljanak, így Budáról Pest felé haladna az építkezés - fejtette ki Gulyás László. Szerinte az a legvalószínűbb megoldás, hogy a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakaszt a 2008 végére várható befejezés után 2009-ben helyezik üzembe, miközben folytatják a munkát a Bosnyák térig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.