Egyre gyakrabban tesznek panaszt az európai fogyasztók a megvásárolt termékek vélt vagy valós hibái miatt - derül ki egy az Európai Bizottság megbízásából készített tanulmányból. A megkérdezett vásárlók, gyártók és biztosítótársaságok háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy az utóbbi évtizedben erősen megszaporodtak a panaszok. Szakértők szerint ez nem jelenti azt, hogy a termékek ténylegesen rosszabbak vagy veszélyesebbek lennének ma, mint a kilencvenes évek elején.
Leginkább a gyógyszergyártóknak és más egészségvédelmi termékek előállítóinak kell felkészülniük a harcias fogyasztók által indított perekre, az országok szerinti bontásban pedig Nagy-Britannia, Ír-, Francia- és Olaszország vezet. A spanyol és svéd vásárlók ugyancsak gőzerővel igyekeznek bekerülni az élmezőnybe: ezekben az országokban különösen az amerikai példára terjedő csoportos keresetek válnak egyre népszerűbbé.
A gyártók helyzete még nehezebbé válhat, amikor - a tervek szerint 2004 januárjától - életbe lép az EU több mint két évtizede megalkotott termékfelelősségi irányelvének módosítása. E szerint a vállalatok akkor is felelősek az általuk előállított árukért, ha nem lehet gondatlanságot rájuk bizonyítani.
A tanulmány szerint a fogyasztói panaszok megszaporodását nem lehet egyszerűen a jogszabályok szigorításával magyarázni. A vásárlók egyre inkább tudatában vannak jogaiknak, és egyre jobban tudják azokat érvényesíteni. Nem elhanyagolható azon sajtójelentések hatása sem, amelyek látványos bírsággal záruló kártérítési ügyekről szólnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.