A régi 7-es út velencei-tavi - 32. és 60. kilométer közötti - szakaszának kezdeményezett forgalomkorlátozásáról egyeztetett a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), valamint az öt közúti közlekedési szolgáltató érdekképviselet. A 7,5 tonna feletti járművek forgalmát akarják megtiltani - tudta meg lapunk Karmos Gábortól, a NIT Hungary szervezeti igazgatójától. Ennek jogi alapja az az áprilisban megjelent jogszabály, amelynek értelmében meghatározott levegő-, illetve zajszinthatárérték túllépése esetén önkormányzatok kezdeményezhetik a forgalomkorlátozást. A GKM tájékoztatása szerint az M7-es autópálya útdíjassá tétele után a régi 7-es úton megnőtt nehéztehergépjármű-forgalom elleni tiltakozásul több önkormányzat élt a lehetőséggel.
Karmos Gábor hangsúlyozta, hogy ezúttal más a szituáció, mint az 5-ös út felújítása miatti sztrádára terelésnél, hiszen az M7-es az egységes, megfizethető matricarendszer része. De mivel a vállalkozások nincsenek felkészülve a korlátozásra, időt kértek. A NIT Hungary javasolta a négynapos sztrádamatrica kiterjesztését a D2-es és a D3-as jármű-kategóriákra is.
Andricsák Zoltán, a GKM főosztályvezető-helyettese az MTI-nek elmondta: a szaktárca megvizsgálta az önkormányzatok kérését, és intézkedési tervet készít a régi 7-es út tehermentesítéséről. A szaktárca bevonja a közúti érdekképviseleteket, hogy megelőzzék a közelmúltban lezajlott fuvarosdemonstrációhoz hasonló tiltakozásokat. Szólt arról is, hogy a fuvarozók kérték, a régi 7-es úton csak 2004. január 1-jén lépjen hatályba a forgalomkorlátozás. A javaslatot megvizsgálják, de a főosztályvezető-helyettes jelezte: az önkormányzatok minél hamarabb szeretnék, ha kitiltanák a kamionokat. Andricsák Zoltán szerint az egyeztetésen érezhető volt a fuvarozók kompromisszumkészsége. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.