Szakértők szerint bár jól előkészített és magas színvonalú az új, az autóbuszok és teherautók biztonságosabbá tételét célzó direktíva, nem hoz jelentős változásokat, mert a legtöbb európai országban már ma is kötelezőek az abban felsorolt eszközök. Az Európai Bizottság által múlt héten elfogadott irányelv 2006-tól teszi kötelezővé a haszongépjárművekben és buszokban az ABS (blokkolásgátló), a nagyobb hátsó tükrök, a nagyobb fényerejű helyzetjelzők és az úgynevezett oldalsó aláfutásgátlók (szoknya) használatát. Ezek az eszközök növelik az aktív és passzív biztonságot, a járművek messzebbről láthatóvá válnak, az aláfutásgátló pedig meggátolja a gyalogosok és kerékpárosok jármű alá kerülését egy esetleges baleset során.
Az előírásoknak a legtöbb ma gyártott jármű már megfelel, ugyanis az egyes országok nemzeti szabályozása ezt kötelezővé teszi. Fontos azonban megemlíteni egy tavaly októberi szabályozást, mely a nagyobb látószögű tükrök használatát szorgalmazza. Ezek az eszközök csökkentik a holtteret, de képesek félrevezetni a vezetőt a távolságok megítélésében - nyilatkozta lapunknak Kőfalvi Gyula, a IBB Hungary Mérnöki Szakértői Iroda munkatársa.
A NABI már régóta készült a most elfogadott szabályozásra, így ma minden általuk gyártott autóbusz megfelel az új követelményeknek - tájékoztatotta lapunkat a cég képviselője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.