Átfogó turisztikai marketingterv készül Békés megyéről. A cél az, hogy a vendégek és az utazási irodák egy csokorban kapják meg a térség teljes körű turisztikai kínálatát. A megye gyógyturizmusa a dél-alföldi régión belül egyre vonzóbb kínálatot nyújt, ismertsége itthon és külföldön is erősödik. A marketingterv célja, hogy a megye egyéb idegenforgalmi nevezetességeit is el lehessen adni, összekapcsolva azokat a gyógyturisztikai kínálattal. A marketingtervet készítő Thermál Consulting Kft. ügyvezetője, Baranyó Géza úgy látja: a fürdőberuházások révén kedvező változás következett be a turisztikai kínálatban, ám akkor lesz valóban teljes körű a szolgáltatás, ha a szállás- és vendéglátó helyek is megújulnak, s több magasabb színvonalú szálloda és étterem létesül a gyógyfürdőhelyeken.
Az elmúlt években a Széchenyi-program keretében több mint hatmilliárd forint jutott a megújuló Békés megyei gyógyfürdőkre, ahol a fejlesztések az idén elnyert 500 millió forintos támogatással tovább folytatódnak. A legnagyobb, 300 millió forintos összeget a Gyulai Várfürdő nyerte, ahol befejeződik a fürdő teljes körű rekonstrukciója. A füzesgyarmati gyógyfürdő téliesítésére és a szarvasi Liget Fürdő wellnessfürdőjére 40-40 millió forint használható fel. A Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács térség- és településfelzárkóztatási alapjából három megyei önkormányzat összesen 150 millió forint támogatást kapott. Füzesgyarmat a gyógyászati ellátással bővített fürdő fejlesztésére 75,8 milliót, az orosházi Gyopáros Fürdő termálkút-létesítésre 45 milliót kapott, a gyomaendrődi új hévízkútra pedig 29 millió forint jutott.
A korábbi fürdőfejlesztések szálláshelyek létesítését vonták maguk után, de nem olyan mértékben, mint amekkorára szükség lenne. A megye területén számos régi kastély található, amelyek színvonalas szálláshelyekként működhetnének a jövőben, amelyekre egyfajta "kínálati térképpel" lehetne felhívni a befektetők figyelmét. A Békés megyében eltöltött egy főre jutó vendégéjszakák száma átlagosan 2,4 nap. A tartózkodási idő növelése attól függ, mennyiben sikerül az egyes városokban emelni a fürdőhöz kapcsolódó egyéb szolgáltatások színvonalát. Érdemi fejlesztések befektetői tőkével valósulhatnak meg, de csak abban az esetben, ha az idegenforgalom fejlesztésében érdekelt települések a tőke számára vonzó megtérülési feltételeket biztosítanak.
A megye egységes arculati megjelenése mellett készül egy úgynevezett vonzerőleltár is a Tourinform-irodák segítségével. Minden kistérség elkészíti saját leltárát, a végső kínálatot pedig azok összegzéséből alakítják ki. Az idegenforgalom a következő években feltehetőleg növekszik majd, hiszen a megyét egyre több hazai látogató és szomszédos országokból érkező vendég keresi fel. Ezért a teljes körű turisztikai kínálatot elsősorban idehaza, illetve Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában, illetve Szerbia és Montenegróban kívánják erőteljesebben megjeleníteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.