BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még tartható az M7-es határideje

A képviselők várhatóan a héten döntenek az M7-es Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakaszának építéséről kötött szerződésről. Addig a közbeszerzés nyertese, a Vegyépszer nem tudja átvenni a munkaterületet.



Az M7-es autópálya Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti közel 26 kilométeres szakaszára indított közbeszerzést négy ajánlattevő közül a Vegyépszer Rt. nyerte. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. október 29-én meg is kötötte a szerződést, ám ez máig nem lépett érvénybe, mivel az Országgyűlés jóváhagyása kell hozzá. Az még nem született meg.

Erre azért van szükség - mondta lapunknak Bodnár Zoltán, az NA Rt. elnök-vezérigazgatója -, mert az államháztartási törvény június 19-én hatályba lépett módosítása szerint az 50 milliárd forintot meghaladó állami beruházásokhoz a képviselők jóváhagyása kell. Mivel a jogi szakértők véleménye eltérő volt arról, hogy a jogszabályváltozás vonatkozik-e az NA Rt.-re, s a közbeszerzést három nappal a hatálybalépést megelőzően hirdették meg, a társaság az Igazságügyi Minisztérium állásfoglalását kérte. A tárcától azt a választ kapták, hogy inkább kiterjesztőleg kell értelmezni. Ezért került be a szerződés záradékába: ha kell a parlament jóváhagyása, úgy az a megállapodás érvényességének feltétele. A szerződést az eredményes közbeszerzés esetén meg kell kötni.

A Vegyépszer várja, hogy minél előbb megszülessék a döntést, csak utána tudják átvenni a területet - közölte lapunkkal Timár Gyula vezérigazgató. Hozzátette: vannak olyan munkák, amelyek télen is elvégezhetők. Szerinte a néhány hetes csúszás azonban még nem veszélyezteti a sztráda időben való elkészültét. Kizártnak tartja az elutasító döntést, hiszen eredményes előminősítéses közbeszerzési eljárás volt - magyarázta.

Kedvező döntés várható - értesült lapunk MSZP-s körökből. Ugyanakkor a szocialisták nagy dilemmában vannak: ha nem adják áldásukat az érvényességhez, akkor veszélybe kerülhet az M7-es elkészülte ebben a ciklusban. Ráadásul a sztrádatörvény tervezete szerint a beruházásnak 2006 végéig be kell fejeződnie, s egy újabb közbeszerzés hosszas procedúra és pluszköltségekkel is jár. Szakértők szerint az sem kizárt, hogy a nyertes pályázó kártérítési pert indítana. Ám ha zöld utat adnak a honatyák a szerződés érvényességének, akkor nagy megrendeléshez jut az Orbán-kormánynak az ÁSZ által a közelmúltban bírált sztrádaépítője. Bár ezúttal ezt az összességében legjobb ajánlatával közbeszerzésen nyerte el. A dilemmát jelzi, hogy kizárólag nyelvhelyességi pontosításokat tartalmazó módosító javaslatot adtak be az ügyben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.