BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tejet a kis boltból, kávét a szupermarketből

Az élelmiszervásárlást befolyásoló tényezők közül legfontosabb az árszínvonal és az áruk frissessége, minősége - állapítja meg a GfK Piackutató Intézet felmérése.

A boltválasztásnál a magyar vevőket legkevésbé az érdekli, hogy van-e lehetőség bankkártyás fizetésre, illetve, hogy mekkora az üzlet parkolójának mérete. Meglepő módon a szolgáltatásokat, akciókat és promóciókat is alacsonyan értékelik a fogyasztók.

A 2003 őszén végzett felmérés eredményeit összegző Shopping Monitor szerint a magyar háziasszonyok legnagyobb része még mindig kis boltban költi el a legtöbbet élelmiszerre. Második helyen a hipermarket áll, majd a diszkont következik és a szupermarket.

A kis bolt a fő bevásárló hely a megkérdezettek 34 százaléka számára. Kiemelkednek közülük a havi nettó 40.000 forintnál kisebb jövedelmű háztartásban, továbbá a 20.000 lakosúnál kisebb településen élők.

A hipermarketet jelölte meg legkedveltebb bolttípusa gyanánt a válaszadók 29 százaléka. Főleg 40 év alatt, havi 120.000 forint nettó jövedelem feletti háztartásokban, illetve Budapesten és Pest megyében adják ki hipermarketben élelmiszerre a legtöbb pénzt.

A diszkontot tartja fő bevásárló helynek a háziasszonyok 21 százaléka. Köztük legnagyobb arányban a 60 év felettiek és a budapestiek.

Szupermarketben adja ki élelmiszerre a legtöbbet a háziasszonyok 11 százaléka.

Hipermarketben leggyakrabban vásárolt termékek a mosó- és tisztítószereken kívül az alapvető élelmiszerek, például a liszt és a cukor.

Szupermarketben leggyakrabban vásárolt termékek között említették a megkérdezettek a mosó- és tisztítószerek mellett a teát és a kávét.

Kis boltban veszik leggyakrabban a tejet és a tejterméket, a friss kenyeret és a péksüteményt.

A szaküzletek jelentősége általában csökken. Friss húst, továbbá zöldséget és gyümölcsöt azonban még mindig sokszor vesznek hentesnél, illetve zöldségesnél.

Az élelmiszervásárlást befolyásoló tényezők közül az árszínvonalat tartják legfontosabbnak a havi 40.000 forintnál kisebb nettó jövedelmű háztartásban élők.

A választék legnagyobb mértékben a havi 80.000-120.000 forint közti jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők számára fontos.(MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.