Az oktatási intézmények tananyaga tükrözze jobban az üzleti szektor elvárásait - olvasható az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) állásfoglalásában. A Versenyképességünk egyik tartópillére: az oktatás című dokumentumot a szervezet megküldte a kormányzatnak és a parlamenti pártoknak, s az oktatási tárcától azt az észrevételt kapták, hogy törekvéseik nagymértékben egybeesnek.
Az AmCham a nemzeti versenyképességet segítő "talán legfontosabb" elemnek tekinti az oktatást. A "rövid állásfoglalás" (Position Brief) három fejezetben foglalja össze a gazdasági szereplők elvárásait. Az AmCham alapvetőnek tekinti, hogy a felsőoktatási intézmények kapjanak nagyobb önállóságot pénzügyeik kezelésében. Ahogyan az állásfoglalás fogalmaz, "el kell ismerni a felsőoktatási intézmények saját rendelkezési jogát az általuk, saját tevékenységük során megszerzett pénzügyi erőforrásaik felett". Jelenleg ugyanis, mivel a magyar egyetemek többsége állami tulajdonú, pénzügyi tranzakcióikat közvetlenül ellenőrzi az államkincstár. Ez azokra a forrásokra is vonatkozik, amelyek nem az államtól származnak, hanem az egyetem vagy főiskola saját tevékenységén belül teremtett elő. Ilyenek azok az öszszegek is, amelyekkel különböző vállalatok finanszíroznák felsőoktatási intézmények kutatás-fejlesztési tevékenységét.
A szervezet szakadékot lát a cégek által megfelelőnek tartott és a végzősök tudásszintje között. Ezért szorgalmazza az üzleti szféra igényeinek követését. Konkrét javaslat született a cégek képviselőinek bevonására a felsőoktatási intézmények tananyagát kiértékelő akkreditációs bizottság munkájába, a szakmai gyakorlati programok fejlesztésére, és arra, hogy az üzleti-gazdasági ismeretek oktatása a középiskolától kezdődően beépüljön a tananyagokba.
A Position Brief harmadik fejezete az idegen nyelvek oktatásának erősítését kezdeményezi, azzal, hogy Magyarország "ne a globalizáció áldozatává, hanem haszonélvezőjévé váljon". Idézi a dokumentum azt a felmérést, amely szerint míg az európaiak 53 százaléka beszél második nyelvet, addig a magyaroknál ez az arány mindössze 19 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.