Bosszantó reklámok az interneten
Az internethasználókat hamarosan elérik a televízióban sugárzott reklámok. Tizenöt nagy látogatottságú weboldalon a Unicast és a Microsoft öthetes kísérletbe kezdett, melynek során az egyes oldalletöltések között reklámok pörögnek majd, csakúgy, mint a televízióban.
Az Internet terjedésével megtörtént reklámpiac robbanása is. Mire a legtöbb netező hozzászokott, hogy az információ áradatból ki kell szűrnie a számára fontosat, most újabb megpróbáltatásokkal kell szembenéznie. A kívánt oldalra való kattintással megjelenő, félperces reklámblokkokat közel sem lesz olyan könnyű eltűntetni, mint a pop-up reklámokat. A Unicast online reklámformátuma 30 másodperces, 2 MB-os, teljes képernyős reklámfilm, amelynek nem számít az átvitel sebessége. A Unicast szerint az új reklámformátum óriás lépés az online reklámpiacon.
A felhasználók egy-egy népszerű oldal megnyitásakor belebotlanak majd a reklámokba, melyeket a tervezők a technika fejlődésének tartanak, s úgy vélik, azok ugyanúgy együtt járnak az Internettel, mint a félóránként beszúrt 7 perces reklámblokkok a TV műsorok között. Bill Thomson, technológia elemző szerint, most az történik, hogy az eddigi bosszantó reklámokat felváltják a még bosszantóbb, szinte kikerülhetetlen reklámfilmek. (BBC News)


