BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre többen kérdeznek



Egy év alatt 40 ezer telefonhívást fogadott és 420 ezer internetes oldalletöltést regisztrált az EUvonal, a Külügyminisztérium uniós információs szolgáltatása (www.euvonal.hu, illetve 06 (80) 38 2004). Az egyéves születésnap alkalmából tartott sajtóbeszélgetésen Gyárfásné Fekete Judit, a Kormányzati Kommunikációs Központ főosztályvezetője elmondta: a következő időszak célja az, hogy az unióról szóló információs forrásokat a legkisebb, legeldugottabb helyen is megismertessék.

Az érdeklődés folyamatosan növekszik: míg tavaly hetente átlagosan 500-600 telefonhívás érkezett, addig ez év januárjában 1600, a múlt héten pedig 2300. Az eddigi tapasztalatok szerint leginkább a fiatalok, a vidéken élők, illetve a kis- és középvállalkozások érdeklődnek az EU-val kapcsolatos információk iránt, s minél közelebb jutunk a csatlakozáshoz, annál konkrétabb, annál gyakorlatiasabb kérdéseket tesznek fel.

Tavaly százmillió forintos költségvetésből gazdálkodott az EUvonal, az idénre is ennyit terveztek, s mint Gyárfásné mondta, reméli, hogy a megszorítások ezt a szolgáltatást nem érintik. A szolgáltatás megvalósítására közbeszerzési eljárásban kiválasztott Weber Shandwick GJW Kft.-vel kötött szerződés szerint 2005 végéig működik az EUvonal, de a főosztályvezető úgy véli, meg kellene találni a módját, hogy ha a szolgáltatás továbbra is jól működik, akkor tovább is lehessen folytatni. Akár úgy is, hogy más, EU-n kívüli információkat is nyújtson, hiszen a jelenlegi tagállamokban is az a tendencia, hogy egyre inkább általános állampolgári ismereteket nyújtanak a hasonló infóközpontok. Az EUvonalhoz hasonló szolgáltatást minden tagjelölt működtet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.