A Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. (MKB) a nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) szerint elkészített auditált, konszolidált pénzügyi jelentése szerint 2003-ban 18,2 milliárd forint adózás előtti profitot ért el, ez 39 százalékkal több, mint az előző évben - mondta Erdei Tamás elnök-vezérigazgató a hitelintézet szerdai sajtótájékoztatóján.
Ez egymilliárd forinttal haladja meg a magyar kimutatások szerinti konszolidált eredményt.
Az üzleti volumenek is jelentős mértékben bővültek, amit jelez, hogy a csoport eszközállománya 27,4 százalékkal növekedve 2003 végén elérte az 1.243 milliárd forintot. A növekedés legfőbb hajtóereje az ügyfélhitelek bővülése volt.
A csoport saját tőkéje 13,3 százalékkal emelkedett, 89,8 milliárd forintról 102,1 milliárd forintra nőtt.
Az üzleti teljesítmény és a hatékonyságjavulás eredményeként a konszolidált jövedelmezőségi mutatók is javultak: a költséghatékonysági mutató 59,6 százalékról 54,4 százalékra mérséklődött. A sajáttőke-arányos adózott nyereség (ROAE) értéke a 2002. évi 12,2 százalék után 2003-ban 15,5 százalékot, az átlagos eszközmegtérülési mutató (ROAA) értéke pedig 1,3 százalékot ért el, míg 2002-ben még 1,1 százalék volt.
Az MKB a nem konszolidált magyar kimutatások szerint tavaly 18 százalékkal 1.141 milliárd forintra növelte mérlegfőösszegét, adózás előtti profitja pedig 35 százalékkal, 15,6 milliárd forintra nőtt. A konszolidált és a nem konszolidált számok közötti eltérések két nagy leánycég, a bank 50 százalékos tulajdonában lévő MKB-Euroleasing cégcsoport és a tavaly akvirált Konzumbank adatainak konszolidálásából adódik. A Konzumbankot a hatósági engedély megszerzésétől függően június végén, július elején beolvasztják az MKB-ba.
Erdei Tamás elmondta: az idén nem terveznek komoly stratégiaváltást. A nagyvállalati üzletágban és a projektfinanszírozásban szeretnék megőrizni piaci pozíciójukat - az MKB az előbbi szegmensben az első három helyezett között van, az utóbbiban piacvezető. A bank az idén tovább terjeszkedik a lakossági és a kkv-piacon. Erdei Tamás kiemelte: a jelenlegi eredmények a két-három évvel ezelőtti stratégiaváltásnak, vagyis a lakossági és a kkv-szektor felé nyitásnak köszönhetőek, a Konzumbank megvásárlását is ez motiválta.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.