BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

2007: vasúti liberalizáció



Az Európai Parlament és a miniszteri tanács megegyezett a második vasúti liberalizációs csomag legfontosabb kérdéseiről. Ennek értelmében 2007. január elsejétől teljessé válik a vasúti teherszállítás közösségi szintű liberalizálása. A döntés alapvető fontosságú az integrált európai vasúti térség kialakítása érdekében. Most már a legfontosabb feladat a résztvevők mobilizálása az európai vasúti ügynökség létrehozása érdekében - idézte a Rapid Loyola de Palaciót, a közlekedésért felelős bizottsági tagot.

A döntés értelmében a nemzetközi teherfuvarozásban már 2006-tól teljes a liberalizáció, míg a kabotázs, azaz az országon belüli szállítás 2007-től válik szabaddá. A csomag másik fontos eleme a vasúti biztonságról szóló irányelvtervezet, melyben az infrastruktúrák üzemeltetőivel és a vasúttársaságokkal szemben követelnének meg bizonyos biztonsági normákat. A felálló európai vasúti ügynökség feladata az együttműködés segítése és a biztonság erősítése lenne.

Bár a madridi merényletek után felmerült annak igénye, hogy a vasúti biztonságot a légi közlekedés szintjére emeljék, "a párizsi RER napi hárommillió embert szállít, képtelenség ennyit ellenőrizni" - hárította el az elgondolást a bizottság szóvivője az EUpolitix szerint.

A tanács és a parlament megegyezett a március 3-án előterjesztett harmadik vasúti csomag vizsgálatának gyors megkezdéséről is. Ennek értelmében összehangolnák a mozdonyvezetői engedélyeket, nagyobb hangsúlyt fektetnének az utasok jogainak érvényesítésére, 2010-ig liberalizálnák a nemzetközi személyszállítást, és javítanák a teherszállítási szolgáltatások minőségét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.