BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cégek harmadának van honlapja

A legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32 százalékának, míg az internet-csatlakozással rendelkező cégek 45 százalékának van saját céges honlapja - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt.

A GKI, a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország együttműködésével készített felmérés szerint a 10-49 főt foglalkoztató kisvállalkozások körében a honlaphasználat átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti, csupán 39 százalék.

A közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti, 58 százalék, illetve 80 százalék a weboldalak elterjedtsége.

A legalább 5 főt foglalkoztató cégek honlapjainak 70 százaléka kizárólag a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik, s csak 8 százalékuknál van lehetőség kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására.

A vállalati honlapok fele csak magyar nyelven olvasható, 40 százaléka angolul és 9 százaléka németül is elérhető.

A felmérés szerint az átlagosnál több cégnek van saját honlapja a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, a pénzügyi tevékenység, az ingatlanügyletek, a gazdasági szolgáltatás, valamint a feldolgozóipar, villamos-energia, gáz-, gőz- és vízellátás szektorokban.

A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható - tartalmazza a közlemény

A tavaly decemberben zajlott felmérés következtetései 2.000 vállalat válaszain alapulnak.(MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.