A Volkswagen haszonjármű üzletága 2.200 jármű értékesítését tervezi az idén Magyarországon, ez várhatóan elég lesz piaci részesedésének szinten tartásához - mondta Kovács András, a Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója a távirati irodának.
A VW haszonjárműveiből tavaly 2.217 darabot adtak el Magyarországon, ez 8 százalékos piaci részesedéshez volt elég - a piaci arány nőtt tavaly, miután a szegmens zsugorodott.
A Volkswagen kizárólagos magyarországi importőrének márkaigazgatója elmondta: az idei terveket meghatározza az európai uniós csatlakozás és a regisztrációs díj körül kialakult huzavona is. Noha ezek a problémák a kisteherjármű-szegmenst nem érintik, a személygépkocsi-piacon kialakult vevői bizonytalanság kihat és sokan itt is elhalasztják vásárlásaikat - tette hozzá.
Ezt alátámasztják az első két hónap vártnál alacsonyabb értékesítési adatai. Kovács András várakozásai szerint május 1-je előtt nem nyugszik a piac megnyugodni.
A VW kishaszonjármű kínálatában jelenleg 3 modellcsalád van jelen: az LT, a tavaly bemutatott új Transporter, amely kategóriájában már piacvezető, valamint a Caddy. Ennek új változatát szerdán mutatta be az újságíróknak a cég. A Caddy combi és dobozos változatától kategóriájában az elődjének megfelelő, 10-15 százalékos piaci részarányt vár az importőr.
Kovács András a kishaszonjármű-piacon középtávon az EU áraihoz igazodó, 5-10 százalékos árnövekedést prognosztizált.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.