Áprilistól évi 17 ezer forint droszthasználati díjat kell fizetniük a budapesti taxisoknak - döntött tegnap a fővárosi közgyűlés kereskedelmi bizottsága. A főváros a kerületekkel együttműködve 257 új taxiállomást hozott létre, és továbbiak létesítését tervezi, elsősorban a belvárosban.
Az 1999-es fővárosi taxirendelet célja a budapesti személyszállítás kaotikus helyzetének felszámolása volt. A rendelet egyik eleme, hogy megfelelő számú drosztot építenek ki frekventált közterületeken, amelyeket - díjfizetés ellenében - minden taxis igénybe vehet. Az önkormányzat így akadályozná meg, hogy egy-egy társaság kizárólagosan lefoglaljon helyeket, és a többieket kiszorítsa onnan. Az eredeti elképzelések szerint a drosztok kiépítését, fenntartását és működtetését ellátó Taxiállomás Kht. már 2001-től önfinanszírozó lett volna, de az állomások kiépítése késett, így a főváros mostanáig saját költségvetéséből biztosította a társaság működését. Azt, hogy a taxiállomásokat ne foglalja el más gépkocsi, a Fővárosi Közterület-felügyelet és a Taxiállomás Kht. munkatársai közösen ellenőrzik.
A bizottsági ülésen az ellenzéki politikusok megalapozatlannak tartották az előterjesztést, és hiányolták a megfelelő háttérszámításokat. Antal Attila, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közlekedési osztályának elnöke elvi és szakmai okok miatt kérte a javaslat elutasítását. Sipeki József, a BKIK taxis szakmai kollégiumának vezetője kifogásolta, hogy túl kevés droszt van, de az áprilistól hatályos fővárosi rendelkezés szerint csak a kijelölt helyen várakozhatnak majd a taxisok.
A főváros egyébként kezdeményezte további intézkedések előkészítését - a taxisok létszámának szabályozását, fix tarifa bevezetését - is. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.