A legfontosabb feladat most, hogy az ír elnökség által vezetett miniszteri tanács is elfogadja a módosítást még május 1-je előtt, és még a jelenlegi EP kimondja a végleges döntést, hogy minél hamarabb, akár már jövőre megindulhasson az építkezés - mondta lapunknak Gurmai Zita (MSZP) európai parlamenti megfigyelő, aki brit segítséggel nyújtotta be az indítványt. (A magyar EP-megfigyelőknek a plenáris üléseken nincs javaslattételi joguk, ellentétben az EP-bizottságokkal, plenáris ülésen csak a jelenlegi tagállamok képviselői tehetnek javaslatot május 1-jéig.)
Fontos továbbá, hogy a projekt bekerüljön a 29 tervezett beruházás közül kiemelt úgynevezett gyorslistára, azaz azon 13 prioritást élvező projekt közé, melyet még tavaly év végén választott ki az Európai Bizottság. Gurmai hozzátette: a javaslatot mind a 24 magyar európai parlamenti megfigyelő közös ügynek tekintette, és az ellenzék is jelentős szerepet játszott a minél nagyobb támogatás megszerzése érdekében.
A javaslat értelmében 240 kilométernyi autópálya épülhet Magyarországon uniós támogatással. Ez azért is fontos, mert a 6-os út mentén futhatna a folyosó (bár konkrét nyomvonal Gurmai szerint még nincs), amely az egyik legtöbb halálos áldozatot követelő magyar útszakasz. Az északi és déli határt összekötő autópálya Parassapusztától Ivándárdáig érne, és onnan menne tovább a tengerparti Plocéig. Az eredeti terv szerint Gdankstól a szlovákiai Zsolnáig épült volna autópálya. A Trans-European Transport Networks keretében megvalósuló projektekhez az EU 10-30 százalék támogatást biztosít. A korábban meghirdetett 29 projektre 700 milliárd eurót szán az Európai Unió. (Jegyzet a 24. oldalon)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.