Bár az osztrák gazdaság a makroelemzők szerint összességében jól járhat az EU bővítésével, több ágazatban is komoly aggodalmak fogalmazódnak meg a május elseje után várható változásokat illetően. Mint a Die Presse összeállításából kiderül, elsősorban a szolgáltatási területen működő cégek tartanak a keleti konkurenciától.
Az áruszállításban Ernst Pollack, az Osztrák Gazdasági Kamara illetékese hozzávetőlegesen 400 álláshely megszűnését jósolja. A nyugat-ausztriai tartományokat értelemszerűen kevésbé érinti a bővítés, ám az osztrák-magyar határnál működő kis vámirodák biztosan lehúzhatják a rolót - mondja. Hasonlóan borúsan tekintenek a jövőbe a kelet-ausztriai autójavítók. Úgy látják, a lényegesen alacsonyabb munkaerőköltséggel dolgozó magyar, cseh vagy szlovák műhelyek a mostaninál is nagyobb versenyt fognak támasztani, és az ügyfelek elpártolása óhatatlanul ausztriai munkahelyek megszűnéséhez fog vezetni. Friedrich Nagl, az alsó-ausztriai ágazati szövetség vezetője éppen ezért nemzeti szolidaritásra buzdítja honfitársait, akik szerinte jobban járnak, ha megfizetik a hazai szakemberek magas képzettségét.
Paul Blachnik, az autóbuszos vállalkozók képviselője - szintén a munkaerőköltségek különbségéből kiindulva - attól tart, hogy az osztrákoknak nehéz lesz versenyben maradni, mondjuk, a magyarokkal szemben, akik május 1-jétől akár Bécs és Graz között is indíthatnak személyszállító járatokat. Szerinte itt ugyanúgy átmeneti korlátozásokat kellett volna kialkudni, mint például az építőiparban vagy az árufuvarozásban. Utóbbi ágazat cégei sem nyugodtak azonban, hiszen legfeljebb hét esztendő múlva náluk is megszűnik minden védettség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.