BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hedonista budapestiek?

Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója úgy véli, egyre több olyan inger éri az embereket, amely arra ösztönöz: a jelenben kell élvezni a fogyasztás boldogságát, és megragadni a pillanat nyújtotta lehetőségeket. Ezzel is magyarázható, hogy különösen a budapestiek körében sok a hedonista - meghaladja a 42 százalékot -, igaz, az országos átlagnál nagyobb jövedelmek jobban lehetővé is teszik a vásárlás pillanatnyi élvezetét, mint másutt. Érdekes, hogy az elváltak 44 százaléka ad igazat a mai fogyasztást előnyben részesítőknek - az elemzők szerint ebben csalódottságuk fejeződik ki.

Az elmúlt négy évben csökkent azok aránya, akik úttörő szerepet vállalnak az újdonságok kipróbálásában - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből. Az országos reprezentatív mintavétel alapján készült összegzésben a kutatók megállapítják, hogy a fogyasztási kultúra jellemzője a fogékonyság az újdonságokra, az új termékekre. A válaszadók 34 százaléka feltétlenül kipróbálja az új dolgokat. Ugyancsak 34 százalékot képviselnek azok, akiket nem érdekelnek az újdonságok, inkább a kipróbált, jól bevált dolgokhoz ragaszkodnak. A többi megkérdezett inkább hagyja, hogy mások próbálják ki az újdonságokat.

Ma az emberek vásárláskor inkább engednek pillanatnyi érzelmeiknek, mint korábban. Egyre többen megvesznek olyasmit, amire valójában nincs szükségük. Ugyancsak nőtt a márkahűség, míg ugyanis 1999-ben 21 százalék volt az adott márkához ragaszkodók aránya, ma ez 28 százalék. Az árengedmény még mindig vonzó ajánlat a vásárlás helyének megválasztásához. Alig változott viszont azok aránya, akik elsősorban kényelmi szempontok szerint döntenek. Még mindig jellemző a fogyasztókra, hogy oda mennek vásárolni, ahol árengedményt kínálnak, csak azt veszik meg, amit előzőleg eldöntöttek, és hisznek abban, hogy a neves márkák ára egyben jobb minőséget is jelent.(Nol)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.