BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hét magyar bor a top tízben

A magyar nemes édes borok - ezen belül is a tokajiak - taroltak a botritiszes nedűk első alkalommal megrendezett nemzetközi versenyén. A megméretésre tizenkét országból több mint 140 minta érkezett.

Sikeresnek minősítette a botritiszes édes borok első nemzetközi versenyét a szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Kht. ügyvezető igazgatója. Zilai Zoltánnak az eredményhirdetésen elmondott szavaiból kiderült: a március 5-7. között Tarcalon rendezett megméretésnek biztosan lesz folytatása. A körvonalazódó forgatókönyv szerint ezentúl minden páros évben kerülne sor a világ legfontosabb nyolc nemzetközi borversenye között számon tartott Vinagorára, a páratlan esztendőkben pedig a Vinagora Botrytisre.

A hét végi első versenyre 12 országból több mint 140 minta érkezett, amelyek között 40 volt külföldi. Ezt az arányt Zilai Zoltán - tekintettel az első alkalomra - kimondottan kedvezőnek nevezte. Az ugyancsak nemzetközi zsűri 41 minta kvalitásait ismerte el arany-, illetve ezüstérmekkel. Egyetlen bor érdemesült nagy aranyéremre, mégpedig a Tokaj Kereskedőház Rt. 1972-es évjáratú aszúeszenciája. Aranyérmet 26 minta kapott - köztük 15 magyar -, ezüstérem pedig 14-nek jutott; utóbbiak közül csupán egy érkezett külföldről. Különösen jól szerepelt a Tokaj Kereskedőház mellett a Kiss István vezette Fitomark 94 Kft.

Összességében a magyar borok sikere jellemezte a versenyt. A tokaji aszúk taroltak, de jutott érem a Balatonboglári borvidéken munkálkodó Öregbaglas Rt.-nek is. A külföldiek közül elsősorban a szlovén, a svájci és az osztrák nemes édes borok kvalitásaira figyeltek fel az ítészek.

Kállay Miklós zsűrielnök ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy fogalomzavar mutatkozik az aszúsodott, illetve a késői szüretelésű, töppedt szőlőből készült borok megkülönböztetésekor. Állítása szerint a minták mintegy harmada nem az előbbi - tehát botritiszes - kategóriába sorolandó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.