Szakértők becslése szerint az M5-ösnek az egységes matricarendszerbe kapcsolásával a forgalom átlagosan kétszeresére nő. Budapest és Kecskemét között a napi 12 ezres átlagos forgalom 23 ezerre emelkedik, míg Kecskemét és Kiskunfélegyháza között ötezerről nyolcezerre bővül, prognosztizálják. A kereszthasználók, azaz a már jelenleg is matricás sztrádákat használók arányát pedig 40 százalékra becsülik. A koncessziós autópálya matricásításától az akkor érvényes matricával rendelkezőknek egyébként semmit sem kell tenniük, ha március 12-én nulla órától az M5-ösre hajtanak. Ma éjfélig azonban az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. tőlük is szedi a díjakat.
Matricahiánytól a konceszsziós sztráda matricásítása kapcsán nem kell tartani - tudtuk meg -, 65 új viszonteladó lesz (egyebek között a térségben lévő benzinkutak), és várhatóan átmenetileg (talán egy hónapig) a kapuknál is árulni fogják a vignettákat.
Utolsó pillanatig kivár az AKA a forgalmirend-változást jelző táblák felszerelésével is - mondta lapunknak Garai Valéria szóvivő. A mintegy kétszáz tábla szerelése néhány napot vesz igénybe. A szükséges burkolatjelek festését azonban előbb megkezdik, de a munkát lassítja az esős idő.
A kapuk, illetve az azoknál dolgozó 120 díjszedő további sorsát firtató kérdésünkre egyelőre nem tudott választ adni. A díjszedőket egyébként az üzemeltetést végző alvállalkozó, a Magyar Intertoll Rt. alkalmazza. Ami azonban biztos, hogy a kapuknál a felhúzott sorompók ellenére sem lehet majd száguldani, a balesetek elkerülése végett ugyanis 20 kilométeres óránkénti sebességkorlátozás lesz.
A matricásítással megszűnik az inárcsi "surranó" is. Az AKA régi panasza volt - mint arról korábban beszámoltunk -, hogy a Budapesttől 34 kilométerre lévő Inárcsig a sztráda félig nyitott jellegéből adódóan "megszökött" a forgalom, azaz addig ingyen lehetett közlekedni rajta, aki ott letért a pályáról, nem fizetett. Ma éjféltől azonban az AKA által üzemeltetett teljes sztrádaszakasz (azaz a 17-es kilométertől) matricás lesz. Továbbra is ingyen lehet viszont közlekedni az eddig is hivatalos díjmentes Kecskemétet elkerülő szakaszon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.