Míg Nyugat-Európában főként az érdeklődés és a bizalom hiánya hátráltatja az Amerikában diadalmasan fejlődő online kereskedelem elterjedését, a magyarokat inkább a kevéssé vonzó árak tartják távol az internetes áruházaktól - derül ki az Eurobarometer, illetve a Fotexnet által készített elemzések összevetéséből.
Az uniós felmérés szerint a tizenötök lakosságának átlagosan 16 százaléka vásárolt már legalább egyszer interneten keresztül. A legnagyobb visszatartó erőt a világhálóhoz való hozzáférés hiánya jelenti: azok közül, akik még nem próbálták ki az e-vásárlást, minden második erre hivatkozott.
További egynegyedük azt mondta, nem érdekli a lehetőség; mások nem bíznak az elektronikus vásárlásban (illetve az internetben), míg kis részük túl bonyolultnak, költségesnek tartja azt - vagy nincs is birtokában a vásárláshoz szükséges hitelkártya. Az internetes vásárlás vonzerői között a kényelem és az alacsony költség áll az élen.
Az e-kereskedelem fejlesztése szempontjából különösen tanulságos az Eurobarometer-felmérés azon része, amelyik az internettel kapcsolatos aggályokat veszi sorra. Eszerint az EU-polgárok több mint 70 százalékának vannak fenntartásai a fizetések biztonságát illetően, de azok aránya is jó 40 százalék, akik a világhálón megjelenő információk valóságtartalmában kételkednek. Ezután a kézbesítést és a garanciajog érvényesítését illető kérdőjelek következnek a sorban.
Magyarországon ezzel szemben az internetes vásárlástól tartózkodók 29 százaléka azzal indokolja magatartását, hogy az online rendelések nem olcsóbbak a boltinál. A Fotexnet felmérése szerint csak ezt követi a problémák sorában az online vásárlásokra vonatkozó ismeretek hiánya és a termékinformációk elégtelensége (egyenként 19 százalék). Az internetes kereskedelem iránti bizalmatlanságot a válaszadók 15 százaléka jelölte meg okként, míg a fennmaradó 19 százalék az eljárás nehézkességét és a szűk választékot kárhoztatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.